Business Construct

Epopeea primilor 6,5 kilometri ai autostrăzii Bucureşti-Ploieşti continuă: CNADNR reziliază contractul de construcţie pentru “rezolvarea actualului blocaj”

Epopeea primilor 6,5 kilometri ai autostrăzii...

Autor: Andreea Neferu

05.02.2015, 15:18 1101

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) vrea să rezilieze contractul încheiat cu italienii de la Pizzarotti şi Tirrena Scavi pentru construcţia primilor 3,3 kilometri ai autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, urmând să organizeze până la sfârşitul lunii martie o nouă licitaţie pentru realizarea acestui mic tronson de drum. CNADNR estimează că până în iunie acest sector de autostradă va avea un nou constructor.

Aceasta este una dintre măsurile pe care CNADNR le-a identificat pentru “rezolvarea actualului blocaj” de la intrarea pe autostrada Bucureşti-Ploieşti. Deşi lucrările la cei 19,5 kilometri ai tronsonului Bucureşti - Moara Vlăsiei, din care face parte şi „ciotul“ de 6,5 kilometri, au început în mai 2008, nici acum, la aproape şapte ani distanţă, acest prim sector al autostrăzii Bucureşti - Ploieşti nu este gata. Efectiv, lucrările pe acest tronson de 6,5 kilometri au început abia în 2012, anul în care a fost inaugurată autostrada Bucureşti - Ploieşti (între centura Capitalei şi Ploieşti), potrivit datelor ZF. Acest tronson de 6,5 kilometri care desparte autostrada de titlul de „drum finalizat“ se află într-o situaţie incertă, având în vedere că 3,2 kilometri din acesta sunt aproape gata, având un stadiu fizic al lucrărilor executate de 98%, în timp ce restul de 3,3 kilometri sunt finalizaţi doar în proporţie de 5%, potrivit datelor transmise recent de CNADNR la solicitarea ZF.

CNADNR urmează să depună mâine şI o cerere la Primăria Municipiului Bucureşti pentru emiterea unui certificat de urbanism pentru acest tronson.

Asigurarea unei legături directe între Bucureşti (Şoseaua Petricani) şi centura sa ar putea majora fluxul de maşini pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, o investiţie de circa 450 mil. euro inaugurată în urmă cu doi ani şi jumătate, dar care deocamdată nu şi-a arătat utilitatea în materie de trafic.

CNADNR spunea recent că 3,2 kilometri ai autostrăzii Bucureşti-Ploieşti vor fi deschişi circulaţiei în 2016, neoferind însă un termen de finalizare şi pentru ceilalţi 3,3 kilometri care fac parte din “ciotul” de 6,5 kilometri.

Compania de drumuri a dat vina pentru tărăgănarea lucrărilor pe Primăria Municipiului Bucureşti, pe Primăria Voluntari, dar şi pe Poliţia Română, instituţii ce au cerut modificări în proiectul tehnic iniţial al tronsonului de 6,5 kilometri

 

Cei şapte paşi identificaţi de CNADNR pentru finalizarea construcţiei autostrăzii Bucureşti-Ploieşti

1.         Depunerea la Primăria Municipiului Bucureşti a cererii de emitere a Certificatului de Urbanism pentru sectorul cuprins între km 0-000 şi km 0-750 până la data de 06.02.2015;

2.         Recepţia la terminarea lucrărilor pentru sectorul km 7-400 – km 19-500 până la data de 13.02.2015;

3.         Preluarea în administrare de către CNADNR SA a sectorului de autostradă cuprins între km 3-325 şi km 7-400 până la data de 13.02.2015;

4.         Notificarea Antreprenorului privind încetarea contractului până la data de 16.02.2015, de la km 0-000 la 3-325;

5.         Iniţierea procedurii de atribuire pentru contractarea lucrărilor pe sectorul de autostradă cuprins între km 0-000 şi km 3-325 până la sfârşitul lunii martie 2015;

6.         Primirea ofertelor pentru contractarea lucrărilor pe sectorul de autostradă cuprins între km 0-000 şi km 3-325 până la sfârşitul lunii aprilie 2015;

7.         Finalizarea procedurii de atribuire până la sfârşitul lunii iunie 2015.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO