Producătorul de ciment Lafarge Ciment, cea mai importantă companie prin care sunt prezenţi în România francezii de la Lafarge, care urmează să-şi vândă activele locale pentru a putea fuziona cu elveţienii de la Holcim, a înregistrat în perioada 2002-2013 afaceri totale de 2,4 miliarde de euro şi profituri nete cumulate de 720 de milioane de euro, arată calculele ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor.
De altfel, Lafarge Ciment a fost an de an cel mai profitabil producător de ciment de pe plan local, depăşind atât în valoare, cât şi ca marjă profiturile înregistrate de ceilalţi doi jucători din industria românească a cimentului, elveţienii de la Holcim şi germanii de la HeidelbergCement (prezenţi pe piaţa cimentului prin compania Carpatcement Holding).
Din 1997, anul intrării în România, până în prezent, Lafarge a investit pe plan local circa 700 mil. euro, ceea ce înseamnă că profiturile generate de cea mai mare companie a grupului, Lafarge Ciment, au reuşit deja să amortizeze banii injectaţi de francezi pe plan local, arată estimările ZF.
Lafarge Ciment ajungea în anul de boom 2008 la un maxim al marjei de profit, adică peste 44%, înregistrând afaceri de aproape 370 mil. euro şi un profit net de 164 mil. euro. Carpatcement Holding avea în acelaşi an o marjă de circa 30%, cu afaceri de 294 mil. euro şi profit net de 88 mil. euro. În acelaşi timp, Holcim România înregistra un rulaj de 372 mil. euro, cu o marjă de profit de 8%.