Business Construct

Ministerul Transporturilor a trimis cererea de finanţare către Comisia Europeană pentru metroul către Otopeni

Ministerul Transporturilor a trimis cererea de finanţare...

Autor: Bogdan Alecu

27.12.2017, 15:15 1054

Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport,  a aprobat şi transmis la Comisia Europeană, în data de 24 decembrie 2017, Cererea de Finanţare pentru proiectul major “Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)”

Obiectul cererii de finanţare “Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)”  este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe între Bucureşti şi Otopeni, respectiv între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km şi 12 staţii de metrou. Valoarea totală a proiectului este de aproape 1,4 mld. euro.

Săptămâna trecută, ministrul transporturilor, Felix Stroe, a afirmatîn şedinţa de Guvern, că magistrala M6 de metrou, 1 Mai-Otopeni, ”cu siguranţă” va fi finalizată până în anul 2020, el anunţând că pe 27 decembrie (astăzi – n.red.) va fi depusă aplicaţia pentru obţinerea finanţării europene de 1,327 miliarde euro fără TVA.

El fusese întrebat de premierul Mihai Tudose când va fi gata magistrala de metrou M6, 1 mai - Aeroportul Henri Coandă Otopeni, precum şi dacă va fi gata până la începerea Campionatului European de Fotbal.

Magistrala 6 va lega reţeaua de metrou a Bucureştiului cu aeroportul Henri Coandă, dar şi zonele Piaţa Presei, Băneasa Mall, cartierul rezidenţial Greenfield şi Otopeniul.

Teoretic, durata de execuţie a proiectului este de patru ani, însă termenul este unul nici măcar orientativ, având în vedere că lucrările la metroul din Drumul Taberei au ani de zile întârzieri şi nu se poate spune nici măcar acum cu exactitate când vor fi gata.

Magistrala 6 va porni din staţia 1 Mai până la aeroport, pe o lungime de puţin peste 14 km şi va avea o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră, asigurând legătura directă între Gara de Nord şi aeroportul Henri Coandă.

Pe de altă parte, marile capitale europene au construit magistrale de tren/metrou care să unească aeroportul de centrul oraşului, însă cu noua linie de la aeroport în centru, un călător va trebui să schimbe două sau chiar trei magistrale prin staţii foarte aglomerate. Mai mult, sunt voci care reclamă faptul că statul preferă să investească peste un miliard de euro într-un proiect mare şi complex, când la 2 km de aeroport există o linie de tren ce poate fi prelungită. Pe de altă parte, tocmai pe acest plan se dezvoltă în prezent noi zone din Bucureşti precum Piaţa Presei, ce se va transforma într-un nou pol de birouri. Mai mult, având în vedere traficul blocat de la suprafaţă şi subdezvoltarea RATB, orice staţie de metrou nou-apărută are potenţialul de a dezvolta întreaga zonă din jurul său. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO