Business Construct

Exporturile de tâmplărie termoizolantă au crescut cu 30% în trei ani

Exporturile de tâmplărie termoizolantă au crescut cu...

Autor: Mădălina Panaete

20.09.2016, 00:05 1297

Exporturile de tâmplărie termoizolantă din lemn şi PVC , una dintre cele mai dinamice segmente ale sectorului de materiale pentru construcţie, ar putea creşte anul acesta cu circa 8%, avans ce ar duce la o valoare de 126 milioane de euro livrările în străinătate, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Patronatul Producătorilor de Tâmplărie Termo­izolantă (PPTT).

Anul trecut, exporturile au ajuns la circa 116 milioane de euro, avansul faţă de anul 2013 fiind de aproape 30%, potrivit calculelor ZF. Exporturile au reprezentat pentru mulţi producători de tâmplărie termoizonaltă un colac de salvare în condiţiile în care criza economică a determinat o contracţie puternică a sectorului de construcţii.

Campionul exporturilor este compania Casa Noastră, producătorul ferestrelor QFort, care  livrează 74% din producţia fabricii de lângă Craiova în pieţe din vestul Europei şi a ajuns numărul doi din piaţa ferestrelor din PVC în Italia la cinci ani de la intrarea pe această piaţă.

Businessul Casa Noastră a început în 1995 şi a devenit unul dintre cei mai importanţi producători de tâmplărie PVC din regiune, realizând anul trecut o cifră de afaceri de 186,5 milioane de lei (41,5 milioane de euro).

Un alt exemplu este grupul Teraplast, cel mai mare procesator de PVC din România şi unul dintre principalii producători de materiale pentru piaţa construcţiilor şi a instalaţiilor, şi-a majorat ponderea exporturilor în cifra de afaceri, la peste 22%, şi şi-a consolidat în paralel cota de piaţă pe piaţa internă.

Livrările externe au crescut cu aproximativ 8%, în ţări precum Germania, Austria, Ungaria, Slovenia, Cehia, Slovacia, Italia, Bulgaria, Serbia sau Belgia. În plus, în total,grupul exportă 80% din producţia de ferestre si uşi.

Un alt jucător care s-a axat pe exporturi este producătorul de ferestre şi uşi din PVC şi aluminiu Optimedia din Oradea, deţinut de antreprenorii români Marius şi Simona Pantiş. Cu o cifră de 16 milioane de euro anul trecut, compania exportă două treimi din producţie, anul trecut livrările companiei în străinătate având o creştere de 58% faţă de anul precedent.

Vânzările de tâmplărie termoizonaltă (inclusiv de aluminiu) au ajuns anul trecut la 556 milioane de euro, în creştere cu 7% faţă de anul 2014. Pentru anii următorii, reprezentanţii PPTT estimează o creştere de 5-7%, astfel că în 2017 se preconizează atingerea valorii din 2008.

În sector activează peste 600 de producători şi montatori de tâmplărie, care însumează circa 80% din piaţă.În plus, pe această piaţă activează şi în jur de 250 de producători de vitraje termoizolante.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO