Business Construct

O nouă promisiune: autostrada Bucureşti-Ploieşti va fi gata pe 30 iunie

Autor: Andreea Mioara Neferu

28.05.2012, 12:03 2604

După ce fosta conducere a Ministerului Transporturilor a anunţat o serie de termene de finalizare pentru autostrada Bucureşti-Ploieşti, actuala conducere susţine că pe 30 iunie se va putea circula pe tronsonul situat între centula Capitalei şi centura Ploieştiului.

"Termenul pentru autostrada Bucureşti-Ploieşti, de la centura Bucureştiului până la centura Ploieştiului este 30 iunie. Ferm", a declarat ministrul transporturilor Ovidiu Silaghi, potrivit ph-online.ro

Rămâne însă de văzut dacă 30 iunie va fi ziua în care Bucureştiul va fi legat printr-o autostradă de Ploieşti, având în vedere că în ultimul an au fost avansate mai multe termene de finalizare. Ziarul Financiar a mers de mai multe ori în ultimele luni pe şantierul aceste autostrăzi, ultima vizită fiind în urmă cu circa trei săptămâni. Atunci, Ziarul Financiar a arătat că există porţiuni pe care nici măcar un prim strat de asfalt nu a fost turnat. Dacă se va lucra într-un ritm susţinut, există însă mari şanse ca la finalul lunii iunie, această autostradă să fie gata (mai puţin primii 6,5 kilometri din Capitală până la centura Bucureştiului).

Primii 19,5 km ai acestei autostrăzi sunt construiţi de italienii de la Pizzarotti şi Tirrena Scavi pentru circa 160 de milioane de euro, în timp ce următorii 42,5 kilometri sunt realizaţi de firmele româneşti Spedition UMB (con­tro­lată de Dorinel Umbrărescu), Euroconstruct Tra­ding 98 (Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu) şi PA&CO Inter­na­tional (Costel Căşuneanu) pentru 296 de milioane de euro. Costul per kilometru pe tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti se ridică la 7 mil. euro, în timp ce tronsonul Bu­cureşti-Moara Vlăsiei costă circa 8,2 milioane de euro/km.

Autostrada Moara Vlăsiei-Ploieşti are una dintre cele mai controversate istorii. Povestea tronsonului Moara Vlăsiei - Ploieşti începe în iunie 2007, când lucrările au demarat efectiv, având ca termen iniţial de finalizare anul 2010, însă acesta a fost prelungit.

În primăvara anului tre­cut fostul ministru al transporturilor Anca Boagiu anunţa că va rezilia contractul cu firmele constructoare ale tronsonului Moara Vlăsiei - Ploieşti. Ulterior, con­struc­torii au renunţat la suplimentarea contractului de construcţie cu 47%, adică echivalentul a peste 110 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO