Business Construct

Optimedia: Lumea devine tot mai mică şi, ca antreprenor, e important să gândeşti global

Marius Pantiş, director general al Optimedia: Economia naţională nu mai e independentă, ci interdependentă de economia europeană.

Marius Pantiş, director general al Optimedia: Economia naţională nu mai e independentă, ci interdependentă de economia europeană.

Autor: Andreea Neferu

25.11.2014, 00:05 462
Producătorul de ferestre şi uşi din PVC şi aluminiu Opti­media din Oradea estimează că va ajunge anul acesta la un rulaj de 11,5-12 milioane de euro, în creştere cu 10% faţă de anul anterior.
 
„Principalul motiv de creştere a cifrei de afaceri sunt exporturile, care vor genera 60% din vânzările de anul acesta“, spune Marius Pantiş, directorul general şi unul dintre acţionarii Optimedia. Prin­cipalele pieţe externe pe care compania trimite produse sunt Belgia, Italia, Franţa, Austria sau Canada, iar recent  Optimedia a avut o primă livrare şi în Japonia.
 
„Lumea devine tot mai mică, iar transportul din ce în ce mai ieftin. Ca antreprenor, e important să gândeşti global. Noţiunea veche de economie naţională se schimbă. Economia naţională nu mai e independentă, ci interdependentă de economia europeană“, afirmă Pantiş. El mai spune că este „periculos“ să depinzi de o singură piaţă, în contextul în care cel puţin pe plan local anii de criză au adus un declin accentuat, de peste 40%, pentru sectorul construcţiilor.
 
„Cine depinde doar de piaţa românească, care e în scădere, are o mare problemă.“ Pentru a găsi noi clienţi în străinătate, compania Optimedia a participat în ultima perioadă la o serie de târguri de specialitate la Bruxelles, Milano, Tokio şi Singapore. Cel mai recent astfel de târg la care compania a fost prezentă a fost Equipbaie, care a avut loc săptămâna trecută la Paris.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO