Business Construct

Platforma Tractorul Braşov a intrat în era Auchan

Platforma Tractorul Braşov a intrat în era Auchan

Proiectul Coresi de pe platforma Tractorul Braşov va avea într-o primă fază un hipermarket Auchan de 13.000 mp şi o galerie comercială de 25.000 mp

26.04.2012, 00:00 3412

Grupul francez Auchan, controlat de familia Mulliez, una dintre cele mai bogate din Hexagon, a cumpărat pentru circa 25 de milioane de euro platforma de 100 de hectare de la Tractorul Braşov, care va fi transformată în următorii zece ani într-un amplu proiect imobiliar.

Pe lotul din nordul oraşului există spaţiu suficient pentru realizarea unui mall şi a unui parc comercial, dar vor fi realizate şi locuinţe, birouri sau un parc tehnologic.

Proiectul va fi dezvoltat de Auchan alături de braţul de dezvoltare imobiliară al grupului, compania Immochan, iar pentru prima fază a proiectului, în care va fi realizat un centru comercial, francezii vor păstra PUZ-ul obţinut de foştii proprietari ai platformei Tractorul, firma Flavus Investiţii, condusă de Victor Vadaneaux.

Francezii vor folosi 24 de hectare din platformă pentru realizarea unui hipermarket Auchan cu o suprafaţă netă de vânzare de 13.000 de metri pătraţi, precum şi a unei galerii comerciale de 25.000 de metri pătraţi, la care lucrările ar trebui să înceapă până la sfârşitul acestui an.

Zona comercială va mai cuprinde şi un parc de retail în care vor fi construite box-uri pentru un operator de bricolaj, un restaurant de tip drive-in, o benzi­nărie şi o unitate cu componente auto, proiect care va necesita o investiţie de 55-60 mil. euro, ce va fi acoperită din fonduri proprii ale grupului.

Pentru restul platformei este prevă­zută în prezent o destinaţie rezidenţială (26 de hectare pe care ar putea fi realizate circa 3.000 de locuinţe), birouri (11 hectare) şi spaţii logistice sau de producţie (11 hectare).

Tatian Diaconu, managing director al Immochan România, spune că va căuta colaboratori pentru dezvoltarea zonelor de birouri şi locuinţe din proiect.

"Nu vom scoate la vânzare terenuri «en detail» după ce am cumpărat «en gros». Cu toate acestea, nu excludem vânzarea unor suprafeţe de teren către anumiţi dezvoltatori, dar dorim să păstrăm controlul asupra proiectului cât mai aproape de momentul finalizării", a declarat Diaconu.

Compania poate atrage în cadrul proiectului şi alte branduri de retail din grupul controlat de familia Mulliez, precum Leroy Merlin, Decathlon, Kiabi sau Norauto, dar aceste divizii nu au nicio obligaţie de a deschide magazine în proiectele dezvoltate de Immochan.

Reprezentanţii Auchan estimează pentru hipermarketul din Braşov atragerea unui număr de circa trei milioane de clienţi anual, ceva mai puţin comparativ cu rezultatele magazinului din Cluj, spre exemplu, oraş în care sunt prezente toate marile reţele de hipermarketuri de pe piaţă - Auchan, Carrefour, Real, Cora şi Kaufland.

Diaconu avansează un termen de 10 ani pentru finalizarea dezvoltării de pe platforma Auchan din Braşov şi admite faptul că în prezent "piaţa rezidenţială este moartă".

"Ne propunem să dezvoltăm cartiere la un preţ scăzut, fapt ce corespunde filosofiei Auchan. Locuinţe ieftine în acest moment consider că înseamnă un preţ mai mic de 50.000 de euro, gândindu-mă la programul «Prima casă»."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO