Business Construct

Poate prelua Armata şantierul naval de la Mangalia dacă are nevoie de fregate de 1,6 mld. euro?

Poate prelua Armata şantierul naval de la Mangalia dacă...

Autor: Mirabela Tiron

22.03.2018, 00:07 2951

Soarta Şantierului Naval Daewoo Mangalia, fost şantier militar şi cel mai mare jucător din industria navală locală, care construia între anii 1979 şi 1895 fregata Mărăşeşti, cea mai mare navă de război construită în ţară, este în cumpănă după ce coreenii de la Daewoo au decis să vândă şantierul, iar statul român a anunţat că intenţionea­ză să-l preia în totalitate pentru a produce nave militare.

Deocamdată statul nu a luat o decizie cu privire la exercitarea/neexercitarea dreptului de preferinţă (de prim cumpărător) şi continuă să poarte negocieri cu olandezii de la Damen, care au bătut palma anul trecut pentru preluarea pachetului de acţiuni 51% de la Daewoo.

În prezent şantierul nu mai are nicio comandă şi se zbate să supravieţuiască doar ca subcontractor al şantierelor din Tulcea şi Brăila.

Între timp, Ministerul Apărării Naţionale prin Romtehnica (companie din domeniul apărării) a făcut demersurile pentru atribuirea unui acord-cadru de furnizare a patru corvete (nave militare), menţionând că operatorul care va câştiga contractul estimat la circa 1,6 miliarde de euro trebuie să le construiască şi să le doteze la un şantier naval din România, unde ar trebui făcută şi mentenanţa lor ulterior.

Condiţia impusă este însă ca la inţierea procedurii de achiziţie operatorul să aibă în portofoliu cel puţin o navă militară livrată în ultimii 15 ani, care să aibă un deplasament mai mare de 1.600 tone, ceea ce exclude din start şantierul naval Mangalia. Nu se ştie cine a impus această condiţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO