Business Construct

Producătorul de tâmplărie Aplast: „Exporturile sunt o necesitate, nu o opţiune“

Producătorul de tâmplărie Aplast: „Exporturile sunt...

Autor: Andreea Neferu

21.11.2014, 00:05 724
Cătălin Nicolaescu, direc­to­rul general şi unul dintre acţionarii pro­ducătorului de uşi şi ferestre din PVC, aluminiu şi lemn Aplast, spune că cea mai mare provocare pentru companiile care activează în sectorul local al construcţiilor este supravieţuirea, iar livrările în străinătate reprezintă o salvare pentru acestea.
 
„Exporturile nu sunt o opţiune, ci o necesitate. Nu sunt elemente care să ducă la optimism pe piaţa locală a ma­terialelor de construcţii. Nu ne putem face bugetele bazându-ne pe speranţe, ci pe realitate“, spune Nicolaescu.
 
Piaţa locală a construcţiilor, eva­luată anul trecut la 9,6 miliarde de euro, a înregistrat în perioada 2009-2013 o scădere de peste 40%, iar în primele nouă luni ale acestui an declinul a con­tinuat, lucrările de construcţii con­semnând un minus de aproape 12%, potrivit datelor de la Insti­tutul Naţional de Statistică. „Trebuie să găseşti mo­da­li­tăţi prin care să echili­brezi finan­ţele com­paniei, să iden­ti­fici noi pieţe, clientelă, pro­duse. E o «far­macie» care nu e uşor de gestio­nat“, spune Nico­laescu.
 
El adaugă că grupul Aplast lu­crează cu bugete realizate o dată la şase luni şi că direcţia exporturilor este sin­gura fezabilă în acest moment, „pentru că trebuie să acoperim capacităţile de pro­ducţie existente“. De altfel, compania a început să participe şi la târguri de profil din străinătate pentru a căuta noi clienţi, printre acestea numărându-se şi Equipbaie din Franţa, care are loc săptămâna aceasta la Paris.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO