Business Construct

Proprietarii au înţeles că reabilitarea termică se amortizează în 4-5 ani, spun producătorii de polistiren

Marcel Bărbuţ, proprietarul producătorului de materiale de construcţii AdePlast: Ne aşteaptă în anii următori o creştere considerabilă a vânzărilor pe termosisteme. Din ce în ce mai multe persoane fizice îşi fac termoizolaţii la case deoarece au înţeles că în 4-5 ani investiţia este amortizată.

Proprietarii au înţeles că reabilitarea termică se amortizează în 4-5 ani, spun producătorii de polistiren

Autor: Andreea Neferu

31.10.2012, 00:06 1248

"Trendul este asemănător cu cel de anul trecut. Putem considera piaţa constantă până în acest moment (primele trei trimestre ale anului 2012 - n.red.) şi preconizăm că aşa se va şi încheia", spune Laurenţiu Istrate, director general al Austrotherm România, parte a concernului austriac Schmid Industrie Holding.

El afirmă că începutul de an a fost destul de dificil, în special din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, dar că odată cu demararea campaniei electorale au început în forţă şi lucrările de termoizolare şi astfel a crescut cererea de polistiren pe piaţa materialelor de construcţii.

Anul trecut piaţa de polistiren expandat s-a ridicat la circa 3-3,5 milioane de metri cubi în volum şi la 90-100 de milioane de euro în valoare.

Pe de altă parte, polistirenul extrudat a reuşit să înregistreze o uşoară creştere anul trecut, până la un volum de circa 350.000 de metri cubi. Polistirenul expandat se foloseşte în general pentru izolarea termică a pereţilor, în timp ce polistirenul extrudat este utilizat în cazul teraselor sau pardoselilor, pentru că este mai rezistent la umiditate şi compresiune.

"Credem că piata aceasta (de polistiren - n.red.) a crescut uşor în acest an", spune şi Marcel Bărbuţ, omul de afaceri care controlează producătorul de materiale de construcţii AdePlast.

Compania a consemnat în primele nouă luni ale acestui an o cifră de afaceri de aproximativ 140 de milioane de lei (31,8 milioane de euro), în creştere cu aproape 26% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Compania a reuşit de asemenea să-şi dubleze profitul în primele trei trimestre comparativ cu aceeaşi perioadă din 2011, până la 10,9 milioane de lei (2,5 milioane de euro).

"În opinia mea, ne aşteaptă în anii următori o creştere considerabilă a vân­zărilor pe termosisteme. Din ce în ce mai multe persoane fizice îşi fac termoizolaţii la case deoarece au înţeles că în 4-5 ani investiţia este amortizată. De asemenea primăriile din Bucureşti au aprobate credite mari pentru termoizolarea blocurilor. Există de asemenea subvenţii de la Uniunea Europeană în acest sens", spune Bărbuţ.

Tocmai pentru că prognozează o creştere în acest domeniu, AdePlast a cumpărat recent şi liniile de producţie pentru panouri de polistiren expandat deţinute de compania Zentyss în Buzău şi Arad. Astfel, capacitatea de producţie de polistiren a AdePlast a crescut la 1,1 milioane de metri cubi anual după ce în 2011 compania a inaugurat o fabrică de polistiren expandat la Ploieşti, care poate livra 700.000 de metri cubi pe an.

AdePlast estimează o creştere de peste 25% a cifrei de afaceri anul acesta, după ce compania a avut în 2011 afaceri de circa 143 de milioane de lei (33,7 milioane de euro).

Reprezentantul Austrotherm atrage atenţia că principala tendinţă înregistrată pe piaţa locală de polistiren în acest an a fost legată în mare parte de utilizarea unor produse cu calitate inferioară. "Concurenţa este acerbă, se vede clar o luptă a preţurilor, există producători care au preferat să facă rabat de la calitate în favoarea preţurilor şi de aici au apărut şi multe produse de calitate îndoielnică sau neconforme cu standardele în vigoare", spune Istrate de la Austrotherm.

El adaugă că legislaţia în acest sens este încă destul de permisivă, dar că există o serie de demersuri pentru sancţionarea producătorilor care comercializează produse ale căror caracteristici tehnice se abat de la normele europene.

O altă tendinţă pe piaţa de polistiren este legată de grosimile utilizate. "Au crescut grosimile plăcilor de polistiren utilizate în lucrările de anvelopare termică şi nu numai, ceea ce înseamnă că utilizatorul final începe să aprecieze din ce în ce mai mult confortul termic rezultat în urma termoizolării şi îşi dă seama că o investiţie un pic mai mare în procesul de termoizolare aduce o economie mult mai mare în bugetul familiei pe termen lung, luând în calcul costurile cu încălzirea iarna, respectiv cu climatizarea vara", explică Istrate.

Austrotherm România a avut afaceri de 72 de milioane de lei (circa 17 mil. euro) anul trecut, în creştere cu circa 30% faţă de 2010, iar pentru 2012 estimea­ză o creştere de circa 15%.

Citiţi materialul complet în numărul de noiembrie al Business Construct (www.zfcorporate.ro/business-construct)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO