Business Construct

Protestul Business Construct: „Da, vrem să se facă!“

Protestul Business Construct: „Da, vrem să se facă!“

Autor: Cristi Moga

30.09.2013, 19:03 374

Ieşirea în stradă a câtorva mii de oameni în ultimele săptămâni consider că este un lucru pozitiv într-o societate care în ultimii 20 de ani a devenit tot mai cinică, fiecare fiind preocupat doar de propriul stomac, buzunar sau cont în bancă.

Protestul este un „rău necesar“ într-o ţară în care politicienii ajunşi la putere uită rapid promisiunile pentru care au fost votaţi în funcţii, iar agenda proprie şi luptele interne pentru ciolan le ocupă tot timpul.

Totuşi, am fost surprins să văd amploarea pe care au luat-o mişcările împotriva unui proiect minier propus în urmă cu 15 ani la mai bine de 400 de kilometri de Bucureşti, în Roşia Montană, când în Capitală sunt zeci de probleme nerezolvate.

Aş fi înţeles mai degrabă un protest al firmelor care au zilnic blocate camioane pe centura de sud a Capitalei, un drum cu o singură bandă pe sens pentru care în ultimii 20 de ani nu au fost găsite soluţii pentru fluidizarea traficului. În zona Domneşti - Ghencea au fost construite şi mii de case în ultimii ani, iar cei care le-au cumpărat au sperat că planurile de pe hârtie vor fi puse în practică. Dar nu s-a întâmplat nimic. Să nu ieşi în stradă?

Locuitorii din cartierul Drumul Taberei aveau, pe de altă parte, toate motivele să iasă în stradă şi să îşi strige nemulţumirea în primăvara acestui an, când pentru câteva săptămâni au dispărut toţi muncitorii de pe şantierul noii linii de metrou care ar trebui să îi ducă mai repede în centru. Deocamdată, ei acceptă să stea într-un cartier bombardat, cu bulevarde sparte, iar în vară au rămas şi fără cel mai mare parc din zonă, a cărui intrare a fost blocată cu porţi de fier pentru începerea procesului de reabilitare. Proprietarii de malluri pot reabilita şi extinde proiectele fără a afecta activitatea comercială din anumite zone, deoarece ştiu că închiderea magazinelor îi costă, dar primăriile din Bucureşti nu pot lucra într-un parc pe bucăţi, trimiţând astfel oamenii să se relaxeze, să alerge sau să îşi împingă cărucioarele pe trotuarele îngustate de lucrările la un metrou care nu se mai termină. Să nu ieşi în stradă?

Pentru pasajul Mihai Bravu timpul a fost pierdut în acest an şi nu s-a lucrat deloc, în timp ce locuitorii din Pipera încă mai speră că autostrada Bucureşti - Ploieşti va fi prelungită până în Petricani pentru a mai prelua din traficul de pe şoseaua Pipera. Dar lucrările continuă să bată pasul pe loc. În zona parcului Titan se lucrează de mai bine de doi ani la reabilitarea unei linii de tramvai care nu se mai termină, iar despre pasajul de la Eroii Revoluţiei nu mai spune nimeni nimic. Să nu te enervezi?

„Da, vrem să se facă toate proiectele care ne pot uşura viaţa în acest oraş!“, acesta este principalul protest pe care îl susţine revista Business Construct.

Cristi Moga ester redactor-şef al Business Construct

A apărut numărul 60 al revistei Business Construct. Detalii pe www.zfcorporate.ro/business-construct/

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO