Business Construct

Şeful Holcim: UE nu poate fi răspunsul tuturor problemelor. Guvernul de la Bucureşti trebuie să poată cheltui propriii bani pentru infrastructură. „Lipsa infrastructurii ne loveşte atât din punctul de vedere al vânzărilor, cât şi din punctul de vedere al logisticii deoarece aduce costuri mari de transport.“

Şeful Holcim: UE nu poate fi răspunsul tuturor...

Autor: Bogdan Alecu

21.11.2016, 00:08 483

„Infrastructura ne loveşte atât din punctul de vedere al vânzărilor, cât şi din punctul de vedere al logisticii deoarece aduce costuri mari de transport.“

Sofiane Benmaghnia, directorul Holcim România care a preluat conducerea la 1 aprilie, spune că investiţiile de sute de milioane de euro, cum sunt cele atrase în ultimul an de ţări precum Polonia, Ungaria sau Slovacia, vin numai acolo unde statul arată că este serios când îşi asumă termene legate de construcţia infrastructurii rutiere şi feroviare.

În timp ce Ungaria are deja construită reţeaua de autostrăzi, iar Polonia a accelerat puternic, România a reuşit contra­performanţa de a nu atrage nicio investiţie majoră în ultimul an după ce Daimler va investi 500 mil. euro în Polonia, iar în Ungaria va construi încă o uzină auto, în timp ce Jaguar Land Rover a anunţat că va investi în Slovacia, unde deja se produc un milion de maşini anual.

Ultima investiţie majoră pe plan local a fost cea de la Sebeş a Daimler, însă guvernul nu a respectat nicio promisiune asumată în materie de infrastructură.

Mai mult, în momentul inaugurării din primăvara acestui an tot nu se putea circula pe autostradă de la Sibiu la Sebeş, situatia fiind neschimbată în doi ani de zile din cauza surpării tronsonului construit de italienii de la Salini Impregilo. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO