Business Construct

Soluţia deputatului PNL Alina Gorghiu pentru rezolvarea haosului de pe centura Capitalei: Finanţare europeană şi stabilirea unui calendar şi a unui responsabil pentru monitorizarea lucrărilor

Soluţia deputatului PNL Alina Gorghiu pentru rezolvarea...

Autor: Andreea Neferu

15.10.2015, 18:24 744

Co-preşedintele PNL, deputatul Alina Gorghiu, care a postat ieri un video în care critica situaţia deplorabilă a centurii Capitalei, spune că este “revoltător” faptul că România riscă să piardă la finalul acestui an fonduri europene de 3 miliarde de euro şi cu toate acestea, statul nu a fost în stare să pună bani pentru reabilitarea variantei de ocolire a Capitalei.

“Au reziliat contractele care erau în vigoare şi au demarat noi licitaţii pentru revizuirea studiilor de fezabilitate, dar fără să avem un calendar clar şi responsabil pentru a ne asigura că nu încep lucrările la calendele greceşti (…). Utilizarea fondurilor europene, deblocarea exproprierilor, stabilirea unui calendar clar şi a unor responsabili de monitorizarea lucrărilor sunt măsuri la îndemână pentru a rezolva problema extinderii şi modernizării centurii Bucureşti”, a spus Alina Gorghiu, întrebată de ZF care ar fi măsurile pe care le-ar adopta pentru a rezolva problemele de pe varianta ocolitoare a Capitalei.

Ea mai spune că un motiv pentru care infrastructura de transport din Romania este subdezvoltată este “absenţa sau mai bine zis ignorarea obiectivelor prioritare”.

“Fiecare guvern şi ministru a simţit nevoia să înceapă proiecte pentru a satisfice diverse interese locale, politice, ignorând necesităţile de a conecta România cu restul Europei. De aceea aveam nevoie de un Masterplan General de Transport al Romaniei, aşa cum ne-a cerut şi Comsia Europeană, dar şi adoptarea acestuia a fost întârziată nepermis de către actuala guvernare PSD”, afirmă Gorghiu.

Centura Capitalei nu a fost niciodată o prioritate pentru guvern, astfel că la 26 de ani de la Revoluţie viteza medie cu care se cir­culă pe această şosea este de doar 17 km/h, potrivit unor date furnizate anterior de Radu Dinescu, secre­tarul general al Uniunii Naţionale a Trans­por­­tatorilor Rutieri din România (UNTRR). Din cei 72 de kilometri ai centurii, doar 20 sunt extinşi la patru benzi şi reabilitaţi.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO