Business Construct

Studiu GfK: Suprafaţa medie de retail din România este la jumătate faţă de Austria. Ţara cu cele mai mari spaţii medii de vânzare per locuitor este Belgia (1,64 mp)

Studiu GfK: Suprafaţa medie de retail din România este...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

21.06.2017, 00:05 307

România se numără printre ţările cu cele mai mici suprafeţe de vânzare per capita în retail, cu o medie de 0,7 metri pătraţi aferenţi fiecărui locuitor, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă GfK.

Spre comparaţie, Austria - una dintre cele mai dezvoltate pieţe din punct de vedere economic, dar totodată apropiată de România din punct de vedere geografic - are o medie mai mult decât dublă, ceea ce dovedeşte potenţialul de dezvoltare a pieţei locale în acest sens.
 
De multe ori, executivii din comerţ, în special cel alimentar, folosesc suprafaţa medie de retail ca indicator pentru a arăta nivelul de dezvoltare în acest sector. Ei au spus în mai multe rânduri că vor continua expansiunea până când numărul de metri pătraţi per capita se va apropia de nivelul din Occident. Şi prin comparaţie cu Polonia sau Cehia, ţări din regiune, România stă mai prost.
 
Comerţul alimentar se îmbogăţeşte anual cu circa 250-300 de magazine, alături de ele fiind inaugurate în fiecare an şi câteva zeci de magazine de modă, cosmetice şi alte bunuri de consum, ceea ce dă dimensiunea pieţei de retail.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO