"Piaţa (de adezivi - n.red.) a crescut cu maximum 5% în 2011. Sectorul de termoizolaţii a susţinut o bună parte din această creştere. În acelaşi timp, nu ar trebui pierdută din vedere creşterea determinată de zona de do-it-yourself, ponderea amenajărilor şi a renovărilor dezvoltându-se apreciabil în 2011", a spus Marcel Bărbuţ, omul de afaceri care controlează producătorul de materiale de construcţii AdePlast Oradea.
AdePlast a avut anul trecut afaceri de circa 143 de milioane de lei (33,7 mil. euro), în creştere cu circa 12,5% faţă de anul anterior, avansul datorându-se investiţiilor în tehnologie şi în angajaţi. În august anul trecut, AdePlast a inaugurat o fabrică de polistiren la Ploieşti, în urma unei investiţii de peste 4 mil. euro, finanţată din surse proprii. De asemenea, în martie 2012 compania urma să înceapă construcţia unei fabrici de adezivi şi mortare uscate la Roman, investiţie de 10 mil. euro. În acest context, AdePlast îşi propune pentru anul 2012 să depăşească ritmul de creştere al pieţei de adezivi.
"Estimăm pentru acest an o creştere de peste 20% afacerilor, luând în considerare şi deschiderea celei de-a treia fabrici combinate de materiale de construcţii din zona Moldovei", a explicat Bărbuţ. Portofoliul Adeplast include adezivi, mortare şi vopsea, iar compania deţine facilităţi de producţie la Ploieşti şi Oradea.
Despre o uşoară creştere a pieţei de adezivi vorbesc şi elveţienii de la Sika, deşi păstrează o oarecare prudenţă în ceea ce priveşte estimările. "Piaţa de adezivi poate cunoaşte o uşoară creştere în 2012, însă pulsul pieţei raportat la vânzările de până în luna martie 2012 nu arată întocmai acest lucru", a declarat Ileana Nicolae, director general al Sika România, cu activităţi în industria materialelor chimice de construcţii. Sika a avut anul trecut pe piaţa locală afaceri de 18 mil. euro, în creştere cu 17% faţă de anul anterior. Pentru următorii trei ani compania estimează un avans anual de circa 5% al cifrei de afaceri, influenţat de creşterea diviziei de retail şi de majorarea numărului de distribuitori.
Un alt jucător important este Henkel, care a început anul trecut construcţia unei fabrici de adezivi la Roznov, Neamţ, pentru a acoperi în special cererea din lunile de vârf, august şi septembrie. Fabrica va majora cu aproape 40% capacitatea de producţie de materiale de construcţii a Henkel în România, până la 700.000 de tone pe an, în condiţiile în care cele două fabrici de adezivi şi alte materiale de construcţii din Pantelimon şi Câmpia Turzii, în care nemţii au investit deja 30 mil. euro, produc până la 500.000 de tone anual.
Pentru anul trecut, Henkel estima anterior că va înregistra o creştere a afacerilor la nivelul diviziei de adezivi, însă aceasta se va situa sub 10%. În 2010, afacerile Henkel România s-au redus cu aproape 2%, până la 133 mil. euro, însă germanii nu dau informaţii cu privire la ponderea adezivilor în totalul vânzărilor de pe piaţa locală.
Pe piaţa locală a adezivilor, estimată la circa 180 de milioane de euro, mai activează jucători precum Baumit (Austria) sau Duraziv (controlat de omul de afaceri Daniel Guzu).
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels