3,7 milioane de romani acceseaza in fiecare zi internetul. Cei mai multi de acasa si in primul rand pentru search. Cum comentati?

20 iul 2009 Autor: Sabin Popescu

 3,8 milioane de romani care locuiesc la oras au intrat ieri pe internet, in timp ce 3,7 milioane acceseaza aproape zilnic reteaua globala, conform unui studiu realizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor. Studiul, realizat de pe un esantion de 17.000 de persoane reprezentativ pentru 9 milioane de persoane, releva faptul ca 5,3 milioane de utilizatori din mediul urban au o conexiune internet acasa.

Aproape doua treimi din locuintele din mediul urban au o conexiune la internet, cei mai multi utilizatori fiind abonati fie la operatorii de cablu, fie la un furnizor de telefonie fixa, releva un studiul realizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT).
Conform Studiului National de Audienta (SNA) pe ianuarie 2008 - ianuarie 2009, realizat pe un esantion de aproape 17.000 de persoane din mediul urban, 59,8% din locuinte au instalata o conexiune la internet; 22,4% din utilizatori apeleaza la un operator de cablu TV pentru servicii de internet, in timp ce 17,5% intra online prin linia telefonica, iar 10,5% sunt legati la retele de cartier.
67,3% din respondentii studiului BRAT au precizat ca detin un computer, iar 35,2% spun ca au o camera foto digitala. Aproape 12% dintre utilizatori au un player MP3 si 4% detin un PDA. Televizoarele sunt printre cele mai raspandite echipamente electronice in mediul urban, 98,2% dintre respondentii la studiul BRAT afirmand ca au cel putin un TV, iar 65,3% ca au cel putin doua televizoare. "Comparativ cu anii precedenti, se constata o crestere importanta a dotarii cu echipamente hardware in mediul urban. Pentru mediul rural nu exista date, insa penetrarea PC-urilor si a internetului nu poate fi mai mare de 10%", a comentat Valentin Negoita, presedintele Asociatiei Producatorilor si Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor (APDETIC).
In ceea ce priveste PC-urile, cei mai multi romani care detin un computer spun ca l-au achizitionat nou (46,4%), in urma cu peste doi ani si s-au consultat cu inca o persoana pentru alegerea configuratiei si brandului. Desi cea mai mare parte a respondentilor nu au precizat sau nu au stiut brandul laptopului pe care il folosesc, clasamentul este condus de producatori asiatici - Acer, Fujitsu, Toshiba - urmati de catre Dell, HP, Asus, Sony, IBM.
Peste 22% din utilizatori detin webcam, unitate optica de inscriptionat CD-uri sau DVD-uri si imprimanta.

Accent pe informatii, nu pe servicii
Cautarea de informatii si accesarea e-mail-ului sunt principalele motive ale utilizarii internetului in mediu urban. Un numar relativ mare de persoane citesc presa pe internet, insa ponderea cumparaturilor online sau a utilizatorilor care folosesc servicii bancare inca este scazuta, subliniind neincrederea utilizatorilor in siguranta serviciilor.

RCS&RDS conduce detasat
RCS&RDS, unul dintre cei mai mari operatori telecom de pe piata locala, furnizeaza servicii de internet prin cablu si fibra optica pentru cea mai mare parte a utilizatorilor din mediul urban. Pe locurile urmatoare se situeaza rivalii Romtelecom (DSL) si UPC (cablu), urmati de Zapp (CDMA/3G).

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 20.07.2009

 
Cuvinte cheie:
romani
, internet
, acasa
, search
Vizualizari:
Printeaza
Momentan este un comentariu Comenteaza si tu
Comentarii (1):
bubu - 21 iulie 2009, 05:39

mi se pare foarte ciudat graficul in care se prezinta tipul conexiunii la internet. Cine mai are dial-up la oras?

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat si va aparea dupa ce va fi moderat!

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!

zf.ro
Închide