Producătorul de lacuri şi vopsele Azur din Timişoara, subsidiară a ICC Industries INC New York, a realizat în primul trimestru o cifră de afaceri de aproximativ 36 mil. lei (8 mil. euro), mai mult cu 7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, susţinută în principal de export.
Până la finalul anului, compania estimează afaceri totale de 155,7 mil. lei (34,6 mil. euro), în creştere cu 15% faţă de anul trecut, când Azur a realizat o cifră de afaceri de 135,6 mil. lei (30,5 mil. euro).
Azur exportă în principal pe piaţa europeană, în ţări precum Germania, Franţa, Marea Britanie, Ungaria sau Albania, potrivit unor informaţii anterioare.
„În primele 3 luni piaţa internă a suferit o scădere faţă de aceeaşi perioadă a anului 2016. Deşi în aparenţă există un potenţial pentru dezvoltare, inclusiv în sectorul de construcţii din sectorul privat, lipsa de predicţie pe termen mediu induce nesiguranţă şi întârziere în iniţierea proiectelor“, a declarat pentru ZF Transilvania Zoltan Jakab, directorul general al companiei Azur.
Compania nu şi-a propus creşteri ale producţiei în acest an, însă a anunţat că va lansa pe piaţă noi produse, un email şi o vopsea pentru garaje, ambele pe bază de apă. Azur a lansat anul trecut 6 noi produse pentru segmentul de retail, printre care o vopsea ultralavabilă, un lac pentru lemn în 8 nuanţe şi 2 produse pentru segmentul tencuielilor decorative. Pentru segmentul Do It Yourself (DIY), compania a lansat 5 produse noi, printre care un email pe bază de apă în 6 nuanţe.