Subsidiara locală a gigantului Samsung din Coreea de Sud, care a vândut anul trecut aproape jumătate din smartphone-urile şi televizoarele din România, a înregistrat anul trecut o creştere de 19% a cifrei de afaceri până la 3,3 miliarde de lei (744 mil. euro).
Profitul net al Samsung Electronics România a crescut cu 1% în 2015, la aproape 61 mil. lei.
Creşterea vine în contextul în care Samsung a reuşit să vândă anul trecut nu mai puţin de 41% din smartphone-urile din România, adică 1,3 milioane din cele 3,2 milioane de terminale inteligente - o cifră record în condiţiile în care cota de piaţă a Samsung din România este aproape dublă faţă de cea înregistrată la nivel global.
Compania a avut o cotă de aproape 50% şi din punctul de vedere al veniturilor.
Anul trecut, Samsung a avut o cotă de 45% şi pe piaţa locală de televizoare din punct de vedere cantitativ şi de 50% din punct de vedere valoric, gigantul sud-coreean menţinându-şi astfel poziţia de lider.
Compania nu oferă date despre structura veniturilor, însă cele două pieţe, de televizoare şi smartphone-uri, au probabil cea mai ridicată contribuţie la venituri.