Business Hi-Tech

Afacerile TotalSoft au crescut cu 21%, la 22 mil. euro

Afacerile TotalSoft au crescut cu 21%, la 22 mil. euro

Autor: Adrian Stefan Seceleanu

26.01.2012, 00:03 992

TotalSoft, unul dintre cei mai mari producători locali de software, con­­­trolat de fondul elen de investiţii Glo­bal Finance, a obţinut anul trecut venituri totale de 25,9 mil. euro, în creş­tere cu peste 15% şi un profit operaţional (EBITDA) de 4,5 mil. euro, mai mare cu peste 28% faţă de anul precedent. Veniturile înregistrate în Ro­mâ­­nia au însemnat 21,96 mil. euro, în creş­tere cu peste 21% faţă de cele din 2010, diferenţa provenind din im­­plementări de soluţii complexe în con­­turi interna­ţionale, potrivit companiei.

În structura cifrei de afaceri din România, cel mai mare aport l-a avut linia de business de proprietate intelectuală Charisma, care a generat venituri de 17,91 mil. euro, respectiv aproximativ 81% din cifra de afaceri realizată de com­panie pe această piaţă. Charisma ERP a contribuit cu 77% în această cifră, sistemul dedicat managementului re­surselor umane Charisma HCM a con­tribuit cu 17%, iar sistemul Charisma Medical Software cu 6%.

Segmentele de piaţă care au înregistrat cele mai mari ponderi au fost retail/distribuţie (32,9%), producţie (21,9%), servicii (19,63%) şi financiar bancar (13,16%). Printre companiile cu care Totalsoft a semnat contracte în 2011 pentru Charisma se numără Garanti Leasing, Muntenia Medical Hospital, Mobiup Online, Simba Invest, TCE 3 Brazi, Dinamica Impex, European Eye Centers, Coca-Cola, General Electric Bulgaria, MedLife, Niro Grup, Diana, Gral Medical, Metalplast, Scop Computers sau Prospecţiuni.

TotalSoft s-a clasat pentru al doilea an consecutiv pe locul 1 în topul furnizorilor de soluţii ERP din România, conform studiului realizat de compania independentă de analiză de piaţă Pierre Audoin Consultants (PAC).

Studiul, publicat în septembrie 2011, care a analizat cifrele de afaceri realizate în 2010 de către 20 de jucători din piaţa ERP românească, au arătat o creştere a cotei de piaţă a TotalSoft la 14% în condiţiile unei stagnări a pieţei ERP în jurul valorii de 100 de milioane de euro. Divizia de Project Management Primavera a adus venituri de aproape 3 milioane de euro, portofoliul de clienţi depăşind cifra prognozată de 650 de companii. Soluţiile diviziei sunt prezente în mai multe domenii de activitate, printre care construcţii civile, industriale şi de infrastructură, proiectare, producţie, retail, administraţii publice, regii autonome, şantiere navale, majoritatea clien­ţilor provenind din domeniul oil&gas. Cel mai reprezentativ contract este cel de consultanţă în project management semnat cu Saudi Aramco Total Refining and Petrochemical Company (SATORP) - constructorul celei mai mari rafinării din lume - Jubail Refinery.

TotalSoft a lansat în 2011 o strategie de diversificare a portofoliului de soluţii, atât prin produse software proprietare, cât şi prin încheierea unor parteneriate strategice.

Poziţionarea companiei ca producător de software destinat dispozitivelor mobile a demarat prin lansarea de produse atât pe platformă iOS (Charisma Analyzer, Cell Monitor, Portfolio Management, Medical Software EMR, My Tasks), cât şi pe platformă Android (Charisma Mobile SFA, dedicat forţe­lor mobile de vânzare).

TotalSoft preconizează pentru anul 2012 o cifră de afaceri consolidată de 30 de milioane de euro şi un profit operaţional (EBITDA) consolidat de 5 milioane de euro. În următorii 3 ani,

TotalSoft are ca obiectiv depăşirea pragului de venituri de 50 de milioane de euro cu o rată de profitabilitate de 20%, deci obţinerea unui EBITDA de minimum 10 milioane de euro.

Cea mai mare companie româneas­că de software este SIVECO, iar cel mai mare jucător de pe piaţa locală de soft este compania americană Oracle, conform datelor de la Ministerul Finanţelor pe anul 2010.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO