Business Hi-Tech

Altex a raportat pentru anul trecut venituri de 433 milioane de euro, in crestere cu 30% fata de 2014

Altex a raportat pentru anul trecut venituri de 433...

Autor: Oana Stupinean

15.03.2016, 11:12 463

Lanţul de retail Altex, controlat de Dan Ostahie, a raportat venituri de 433 milioane de euro anul trecut, in creştere  cu 30% fata de 2014.

"Este cel mai bun an din punct de vedere al cifrei de afaceri în ultimii 12 ani, datorită factorilor economici. De asemenea, şi scaderea de TVA la alimente a ajutat consumul de electroIT, a spus Adrian Urdă, Altex.
 
Piaţa de electro-IT din România a avut anul trecut cea mai bună evoluţie din regiune, cu un plus de 15%, până la aproape 1,5 mld. euro. Creşterea a amintit de perioada de boom, când creditul cu buletinul îi încuraja pe români să cumpere maşini de spălat, frigidere şi laptopuri.

România este codaşă în Europa la cheltuiala medie per capita, de 114,5 euro de persoană per an. Prin comparaţie, în Un­garia suma este cu 55% mai mare, iar în Cehia este mai mult decât dublă. În Ger­mania, cea mai dezvoltată economie din Europa, consumul mediu per capita anual de produse electro-IT este de 708,5 euro. Acesta este cel mai important indicator al pieţei de electro-IT care la rândul său este un indicator al dezvoltării unei economii.

Vânzările de echipamente electro-IT de pe plan local s-au situat anul trecut la aproximativ 2,3 mld. euro, aproape de nivelul înregistrat în 2008, înainte de declanşarea crizei economice, când piaţa de profil s-a ridicat la circa 2,5 miliarde de euro, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă GfK. Dacă avansul se va menţine şi în 2016, piaţa va depăşi nivelul din 2008.

Piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată a fost una dintre cele mai lovite de criză, pierzând mai bine de jumătate din valoare din 2008 până în 2010. Îngheţarea creditării, lipsa încrederii în viitor şi modificarea com­portamentului de consum au dus vânzările de televizoare, frigidere şi calculatoare de la 2,5 mld. euro în 2008 la 1,2 mld. euro în 2010, cel mai slab an de criză pentru piaţa de profil. Dacă în state vest-europene precum Germania nu se mai găsesc date în anuarele statistice despre gradul de penetrare a frigiderelor sau maşinilor de spălat rufe, deoarece acesta este de 100%, în România nu a fost atins nivelul maxim pentru niciuna dintre aceste categorii de produse.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO