Business Hi-Tech

Anunţurile care au lipsit de la lansarea Telekom în România de săptămâna trecută

Anunţurile care au lipsit de la lansarea Telekom în...

Autor: Adrian Seceleanu

21.09.2014, 12:24 2654

Telekom România s-a lansat pe piaţă cu o multitudine de servicii noi, împachetate complex, cu o multitudine de opţiuni de achiziţie, însă grupul are încă zone în care trebuie să facă îmbunătăţiri, în raport cu rivalii săi.

Unul dintre segmentele în care T este aşteptată să facă modificări este cel al vitezei pentru serviciile de internet fix. Conform broşurii distribuite la eveniment viteza maximă pentru descărcarea datelor este de 100 Mbps, faţă de 500 Mbps la UPC şi 1 GB la RCS&RDS. Conform datelor de pe pagina web a Telekom România, viteza maximă este de fapt de 200 Mbps, însă chiar şi aşa compania are viteze mai mici decât rivalii săi, care ocupă locul unu şi trei pe acest segment de piaţă. Managementul Romtelecom a declarat în trecut că viteza de 1 Gbps nu este pe lista de priorităţi câtă vreme nu există pagini web care să pună în valoare această viteză. Ceea ce ar trebui să dea de gândit companiei totşi este că UPC a crescut în trim. 2 pe net fix, în timp ce Romtelecom a pierdut clienţi.

Analiză ZF: Ce operator instalează cel mai repede serviciile de internet şi cine primeşte cele mai multe reclamaţii

În altă ordine de idei, nu este clar dacă integrarea sub un singur brand va duce şi la o evaluare a clienţilor din perspectiva serviciilor utilizate de ambele companii. Spre exemplu, nu e clar dacă acum un client ex-Cosmote care are şi servicii fixe va putea activa serviciul de roaming fără a achita un depozit de câteva sute de lei, în condiţiile în care a plătit de ani de zile fără întârzieri pentru pachetele fixe.

De asemenea rămâne de văzut dacă noul call-center unic al T va oferi un timp de răspuns la apeluri mai mic decât cel înregistrat în ultimele luni la centrele de relaţii ale Cosmote şi Romtelecom şi în ce măsură agenţii care răspund vor avea o putere de decizie mai mare în a soluţiona cererile sau plângerile clienţilor, aşa cum se întâmplă în cazul altor operatori.

În cadrul conferinţei de lansare oficialii T au prezentat o soluţie care va permite rezolvarea rapidă a problemelor semnalate de clienţi, însă este de văzut dacă grupul va introduce, de exemplu, şi servicii de suport rapid pentru apelurile clienţilor cu abonamente din “eşalonul” superior, aşa cum are Vodafone, de exemplu.

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 16.09.2014

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO