Business Hi-Tech

Apocalipsa din retail se extinde: Unul dintre cei mai mari retaileri online din lume se prăbuşeşte

Apocalipsa din retail se extinde: Unul dintre cei mai...

Autor: Alex Ciutacu

17.12.2018, 15:14 3883

Criza retailului european se extinde şi către retailerii din comerţul electronic, în contextul în care acţiunile retailerului britanic Asos au scăzut cu aproape 40% astăzi, cea mai mare scădere din ultimii patru ani şi jumătate, după ce analiştii au avertizat că vânzările din perioada sărăbtorilor vor fi slabe, potrivit Bloomberg.

Semnele de slăbiciune pe care le dă retailerul online care concurează cu Amazon.com şi care a furnizat produse fashion promovate chiar şi de actriţa Meghan Markle, arată că perioada sărbătorilor nu mai reprezintă „salvarea” retailerilor.

Săptămâna trecută, CEO-ul Direct International, Mike Ashley, a dat tonul perspectivelor slabe asupra vânzărilor din perioada sărbătorilor de iarnă, după ce a anunţat că acestea au fost „incredibil de slabe” în luna noiembrie.

„Merge împotriva curentului”, spune Stephen Lienert, analist de credit în cadrul Jeffries. „Magazinele bricks and mortar ar trebui să moară iar online-ul să fie viitorul, însă această certitudine se destramă astăzi”.

Asos a redus estimările de vânzări pentru întreg anul din cauza „unei deteriorări semnificative” în luna noiembrie, susţinând că principalele cauze sunt reprezentate de perioada de reduceri şi de încrederea scăzută a consumatorior pe fondul incertitudinii economice.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO