Business Hi-Tech

„Apple a trimis şi parchetul, şi luminile şi a stabilit şi culoarea pereţilor“

„Apple a trimis şi parchetul, şi luminile şi a stabilit şi culoarea pereţilor“

Cel mai mare magazin cu produse Apple din Europa de Sud, în Bucureşti

Autor: Adrian Seceleanu, Adrian Dumitrache

29.03.2012, 00:04 4550

Compania americană Apple a stabilit toate detaliile - de la design, materialele folosite şi provenienţa lor până la numărul de angajaţi şi pregătirea lor - pentru construirea celui mai mare magazin cu produse Apple din Europa de Sud, care se va deschide astăzi în Băneasa Shopping City din Bucureşti, a declarat pentru ZF directorul general al companiei iStyle Dora Popeneciu.

"Apple a impus un design kit. Practic, noi am trimis dimensiunile, iar Apple a stabilit cât spaţiu să fie alocat retailului, cât service-ului, cât trainingului şi birourilor. Mobilierul este fabricat de o companie germană care lucrează strict pentru Apple. Tot Apple a făcut şi designul de lumini, a trimis parchetul... a stabilit şi culoarea pereţilor. Totul s-a făcut după regulile Apple", a explicat Popeneciu. iStyle Bucharest este singurul Apple Premium Reseller din România. Firma a înregistrat vânzări de 6,2 mil. euro în 2011, plus 27% faţă de anul precedent.
Magazinul deschis de iStyle Bucharest va avea o suprafaţă totală de 260 de metri pătraţi, din care 160 sunt destinaţi retailului. "Amenajarea magazinului, conceput după cele mai recente standarde ale Apple, a necesitat investiţii de peste 250.000 de euro, la care se adaugă fondurile pentru produsele demo şi stocul de produse destinat comercializării. Spaţiul ne va permite să expunem spre vânzare cea mai mare gamă de accesorii dedicată Apple din România, cu peste 7.000 de repere diferite."

Compania de consultanţă imobiliară DTZ Echinox a consiliat iStyle pentru închirierea spaţiului de la primul etaj al Băneasa Shopping City.Apple a impus reguli stricte şi în ce priveşte numărul de angajaţi şi pregătirea lor. "Toţi oamenii au certificate şi dau examene periodic pe vânzări".

Compania americană a trimis oameni la Bucureşti care vor verifica dacă toate regulile au fost respectate. "Totul va fi auditat de oameni de la Apple. Va fi verificat şi magazinul dar vor exista şi sesiuni de mystery shopping pentru a ne testa angajaţii. Este ceva normal", a adăugat ea.

Pe de altă parte, Apple va şti şi câţi clienţi intră şi ies în magazin. "Avem o cameră montată la uşă, care monitorizează câţi clienţi intră şi ies în magazin. Datele merg direct la Apple - nu imaginile, ci numărul de clienţi. Obiectivul nostru este să avem câţi mai mulţi clienţi şi un trafic cât mai mare".

Dar vor fi românii gata să scoată bani din buzunar pentru produsele Apple, al căror preţ este mare în raport cu puterea de cumpărare? Probabil că ar fi mai mulţi, însă piaţa de consum este afectată de comportamentul băncilor, care dau foarte greu credite şi la dobânzi prea mari, spune Dora Popeneciu. "Sunt mulţi oameni care pot demonstra că îşi pot permite un credit mic. Dar documentele sunt foarte multe, iar circuitul este foarte greoi. Oamenii parcă sunt trataţi cu o prezumţie de vinovăţie. În plus şi dobânzile sunt foarte mari", spune directorul general al iStyle.

Cu o reţea de patru magazine (unul în Cluj, restul în Capitală), iStyle intenţionează să deschidă alte două unităţi în următoarele 12 luni.

"În partea a doua a anului, cel mai probabil în octombrie sau noiembrie, vom deschide un nou magazin, posibilele locaţii fiind centre comerciale din Iaşi, Timişoara, Constanţa sau Cluj", a spus Popeneciu.

iStyle Bucharest este singurul Apple Premium Reseller din România. Cu o experienţă de peste 10 ani în desfacerea produselor Apple pe piaţa locală, compania a înregistrat vânzări de 6,2 milioane de euro în 2011, în creştere cu 27% faţă de anul precedent.

"Pentru acest an avem ca obiectiv creşterea vânzărilor cu cel puţin 15%", a spus Popeneciu. Ea a adăugat că cele mai vândute produse din punct de vedere cantitativ sunt iPhone, iPad şi MacBook.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO