Business Hi-Tech

Asesoft Distribution ţinteşte afaceri de 29 mil. euro doar din vânzarea de laptopuri

Asesoft Distribution ţinteşte afaceri de  29 mil. euro doar din vânzarea de laptopuri

Autor: Magraon Andreea

07.10.2010, 23:58 95

Piaţa locală de distribuţie va creşte în acest an cu 10-15%,spune Răzvan Ziemba, directorul general al Asesoft Distribution,cea mai mare companie de distri­buţie IT&C de pe piaţa locală.El susţine că această creştere va veni din faptul că utilizatoriiîncep să cheltuiască din nou, după ce au amânat achiziţiile pefondul crizei financiare.
"Asistăm la nişte co­menzi şi planuri sem­ni­ficative pentrusfâr­şitul anului", spune Ziem­ba, care atrage atenţia, pe de altăparte, că aceste creşteri vin pe fondul unui nivel foarte redus alcererii.

În acest moment piaţa este la cel mai jos nivel posibil. Vorbim decheltuieli pentru IT de 45 de euro pe cap de locuitor, ceea ce esteprobabil de cinci ori mai mic decât în orice altă ţară din Europa."Tot ceea ce s-a întâmplat la nivel ma­cro­e­conomic a avut e­fect.Estimarea mea este că vom ieşi din criză la sfârşitul anuluiviitor, când vom asista la o creştere semnificativă."
Ziemba a adăugat că pe de altă parte, IT-ul este un domeniuesenţial pentru orice business şi că utilizatorii cumpără încontinuare şi această tendinţă se va menţine mai ales dacătehnologia va evolua. "Acum la modă sunt tablet PC-urile. Existăino­vaţii tehnologice care determină creşterea consumului de IT. Pede altă parte, atâta timp cât zona de business va continua săcrească, vom asista la mai multe vânzări şi în zona de IMM-uri", adeclarat Ziemba.

Compania a obţinut în al treilea trimestru o creştere de 30%comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut şi 20% în plus faţăde al doilea trimestru.
Asesoft Distribution a avut afaceri de 54 de milioane de euro înprimele şase luni ale anului, în creştere cu 33% faţă de aceeaşiperioadă a anului trecut. Pentru 2010 compania şi-a propus săatingă o cifră de afaceri de 144 de milioane de euro. Anul trecut,Asesoft Distribution a avut un profit de 3,5 milioane de euro laafaceri de 96,7 milioane de euro. "Pentru acest an ne-am propus ocreştere de 30% faţă de anul trecut şi până acum suntem în target",spune Ziemba, care a adăugat că pentru trimestrul patru estimeazăun procent similar de creştere.
Cea mai mare pondere din vânzări le-au avut notebook-urile, care auo cotă în acest an de aproape 20%. "Dacă în 2008, cotanotebook-urilor în totalul vânzărilor Asesoft era de 5%, în 2009s-a dublat la 10%, iar în acest an se va dubla din nou, ceea ceeste un trend evident de piaţă. Vânzările de sisteme desktop suntmai scăzute, iar notebook-ul ca şi produs a devenit unul foarteinteresant, combinat şi cu politica de preţ agresivă aproducătorilor", spune şeful Asesoft Distri­bution.
În prezent un laptop poate fi cumpărat de la preţuri pornind de la1.600 de lei, în timp ce un netbook se găseşte şi la 1.000 de lei.În 2003 însă, preţul mediu al unui laptop era pe piaţa locală de5.300 de lei, iar în 2006 de 3.370 de lei - potrivit unor calculeale companiei de analiză IDC.
Asesoft Distribu­tion este parte a grupului Asesoft controlat deomul de afaceri Sebas­tian Ghiţă. Compania de distribuţiereprezintă 65% din afacerile totale ale grupului.
Cele mai vândute produse sunt cele ieftine. "Noi lucrăm destul demult cu cei mai mari retaileri şi ei vor mereu primul preţ.Întotdeauna ultimele cereri sunt notebook-ul care trebuie să aibăpreţ de raft de 1.599 de lei, adică aproximativ 400 de euro. Astanu înseamnă că produsele mai scumpe nu se vând, dar cea mai marepondere în vânzări le au cele din zona mai ieftină", spune el. Înacest moment piaţa dictează destul de mult cererea, pentru căsituaţia economică din România este cea care este şi oamenii seorientează către produsele entry pentru a-şi rezolva necesităţileimediate.

Oficialul Asesoft Distribution susţine că eMag, cel mai mareretailer de pe piaţa locală şi FitDistribution, companie dedistribuţie de IT&C, care deţine mai multe magazine online(pcfun.eo, pcgarage.ro, electrofun.ro, 24pc.ro), sunt cei maiimportanţi clienţi ai companiei. Asesoft Distri­bution a preluatanul trecut 51% din eMag.
"Este clar că online-ul este unul dintre domeniile cu creştere înacest moment şi că asistăm la o reorganizare a retailerului dinzona clasică în cea online. Creşterea pe segmentul de clienţionline a fost de peste 40% în acest an. Ponderea clienţilor dinsegmentul online este de peste 20% în portofoliul nostru. Lucrăm cucel.ro, marketonline.ro şi avem relaţii cu toţi retaileriionline."

Firma are peste 2.500 de clienţi, iar dintre aceştia 1.000 fac oachiziţie cel puţin o dată pe lună.
"Este destul de greu de estimat care este numărul total al firmelorcare au ca obiect de activitate vânzarea de IT. Estimarea mea estecă sunt undeva între 8.000 şi 10.000 de firme, aşadar avem o piaţăfoarte largă de targetat. Sigur, o mare parte din ele sunt firmemici. Pe de altă parte, firmele mici sunt de cele mai multe orimotorul generator de profit, deoarece puterea lor de negociere esteredusă şi atunci implicit vânzările către aceste firme se întâmplăuneori să fie mai profitabile", spune el. Ziemba a mai explicat căla nivel de clienţi compania are o ţintă de a atrage minim 20 declienţi pe lună, ceea ce înseamnă circa 250 de clienţi noi pe andacă se respectă obiectivul.
În condiţii de criză, compania a reuşit să întreacă Scop Computers,numărul unu anul trecut pe piaţa locală de distribuţie deIT&C.
"Noi am văzut criza ca pe o oportunitate. Am încercat să evaluămriscurile pe care aceasta le aduce şi cel mai mare este cel deneplată şi să ne creştem cât se poate de mult cotele de piaţă pesegmentele de clienţi cărora ne adresăm. Am fost mai agresivi decâtceilalţi concurenţi ai noştri şi am încercat să profităm de oriceoportunitate din piaţă: clienţi noi, segmente de piaţă noi, produsenoi", spune el.
Odată cu achiziţia businessului Flamingo din martie 2009, Asesoft aînceput să acceseze o zonă nouă de clienţi, cea a integratorilor desistem. "Avem un departament de trei persoane care se ocupă deacest segment şi începând din această lună vom mai avea încă trei.Noi nu mergem direct la proiecte, ci îi susţinem pe clienţii noştrisă participe la proiectele respective."
În ceea ce priveşte numărul de angajaţi, compania are în prezent140, iar numărul va creşte cel mai probabil până la finele anuluila 150. "Angajări se vor face în vânzări şi suport pentru vânzări,pentru că până la urmă acesta este motorul de creştere a companiei.Şi în zona de aprovizionări angajăm pentru că dacă apar produse noise creează un necesar de personal şi în zona de aprovizionare, undemomentan avem un departament de 11 oameni", spune Ziemba.

Cel mai important partener al companiei este Hewlett-Packard (HP),cea mai mare companie de IT din lume. Compania a semnat un acord cuHP luna trecută şi speră să obţină 5 milioane de dolari până lasfârşitul anului în urma acestui partaneriat.
"Anul acesta a fost unul fructuos în ceea ce priveşteparteneriatele. Am avut Sony la începutul anului, apoi HTC, Samsungla jumătatea anului pentru distribuţia de monitoare, rame foto,proiectoare, şi HP", spune Ziemba.
Anul trecut Asesoft Distribution a început să colaboreze şi cuoperatorii telecom. "Avem deja parteneriate cu Orange şi Vodafone,cărora le livrăm produse precum laptopuri cu comunicaţii 3Gincluse", a conchis Ziemba.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO