Business Hi-Tech

Atuuri româneşti pentru business brazilian: Ce au în plus românii faţă de brazilieni când vine vorba de furnizarea serviciilor IT. Dar ce le lipseşte?

Atuuri româneşti pentru business brazilian: Ce au în...

Autor: Florin Casota

30.04.2017, 06:10 955

Piaţa de outsourcing a crescut an de an cu cel puţin două cifre în ultima perioadă, iar domeniul angajează zeci de mii de români. Ţara noastră se află în vizorul firmelor internaţionale care caută să-şi externalizeze serviciile. Stefanini este unul dintre jucătorii importanţi în domeniu, fondatorul acesteia dezvăluind în cadrul unei întâlniri cu presa cum vede piaţa din România şi ce planuri de afaceri are pe plan local şi nu numai.

Cu opt zile înainte de a împlini 27 de ani, pe 23 noiembrie 1987, Marco Stefanini a emis prima factură oficială a companiei care-i purta numele. Era vorba de un curs de programare pentru care fondatorul Marco Stefanini a fost plătit cu echivalentul a 110 dolari, puţin mai mult decât două salarii minime pe economie la vreme aceea. Pasajul a fost extras din cartea „Fiul crizei”, scrisă de Rogerio Godinho şi care spune povestea vieţei lui Marco Stefanini.

El este numit aşa deoarece „din cei 30 de ani de existenţă ai companiei, cel puţin jumătate i-am petrecut în timp de criză. Am învăţat foarte multe despre cum trebuie administrată o companie în mijlocul unei crize. Drept urmare, acum suntem mai adaptabili, mai agili”, mărturiseşte brazilianul zâmbind. Marco Stefanini are o alură relaxată, vorbeşte blând şi zâmbeşte mult.

Citiţi continuarea în revista Business Magazin

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO