Business Hi-Tech

BitDefender: Am crescut salariile în fiecare an şi căutăm permanent talente

BitDefender: Am crescut salariile în fiecare an şi căutăm permanent talente

Autor: Adelina Mihai

11.06.2011, 12:50 3981

Salariile oferite de BitDefender pentru tinerii absolvenţi defacultăţi tehnice, fără experienţă de lucru, încep de la 700- 800de euro net pe lună, potrivit unor informaţii din piaţă. Cu birouriîn Bucureşti, Cluj, Iaşi şi Timişoara, compania continuărecrutările în acest an, în special pe zona tehnică.

"Am mărit în fiecare an salariile, inclusiv anul acesta, iarmajorările au fost fundamentate pe analize salariale şi pemanagementul performanţei. Niciodată nu am acordat măriri celorcare nu au avut rezultat bun la evaluare sau nu şi-au atinsobiectivele", spune Mihaela Dan, 54 de ani, care ocupă funcţia deGlobal HR Director al BitDefender de cinci ani.

Absolventă a Facultăţii de Limbi Străine din cadrulUniversităţii din Bucureşti, ea a lucrat timp de 23 de ani ca HRexpert în cadrul Ambasadei britanice.

În prezent, la BitDefender lucrează câteva sute de angajaţi (425la finele lui 2009, potrivit datelor publicate pe site-ulMinisterului de Finanţe), atât pe poziţii tehnice, în laboratoare(antispam, antimalware, ameninţări online, inovaţie şi tehnologie),cât şi în zona de marketing, vânzări, dezvoltare software şitestare, suport tehnic sau project management.

Compania are aproape 30 de poziţii deschise în birourile dinBucureşti, Cluj, Franţa şi SUA şi caută angajaţi pentrudepartamentele de inovaţie şi tenologie, ameninţări online, productmanagement şi dezvoltare software suport tehnic, potrivit datelorde pe site-ul Bit- Defender.

"Suntem veşnic în căutare de talente, tot timpul trebuie săpromovăm oameni şi să căutăm alţii noi. Dacă am găsit un candidatcu o competenţă de nişă, l-am luat fără să mă gândesc dacă am saunu post vacant", a mai spus Mihaela Dan.

În procent de 40%, angajaţii BitDefender sunt olimpici lamatematică şi informatică, iar între 100 şi 200 de angajaţilucrează în sediile din SUA (Silicon Valley şi Florida), Spania,Germania şi Marea Britanie.

Compania se va extinde în acest an în Canada, Mexic, Brazilia(unde are deja câţiva angajaţi) şi India. BitDefender mai are uncentru de servicii de tip customer care (în limba spaniolă) înChile.

Media de vârstă a angajaţilor BitDefender este de 27 de ani, deaceea specialiştii din departamentul de HR au fost nevoiţi săgăsească metode noi de retenţie, care să "nu-i plictisească".

La sfârşitul fiecărui an are loc o petrecere prin care se oferăpremii celor mai performanţi angajaţi, se organizează concursuriinterne, iar o dată pe lună are loc o activitate tematică denumită"Fun Days", prin care departamentele de marketing şi cel de HR îiinvită pe angajaţi să deguste diverse sortimente de ciocolată,fructe, sucuri naturale sau ceaiuri, în funcţie de tema aleasă.

"Nu am renunţat la petrecerea de sfârşit de an sau la tradiţiilede la începutul lunii martie, de Paşte, de 1 Mai, pentru că ştim căacestea sunt extrem de importante pentru ei şi sunt ocazii bunepentru socializare, relaxare şi întărirea spiritului de echipă.Când ştii că îţi stă competiţia în ceafă, că talentele pe care leai în companie sunt cele 10% care au trecut testul de inteligenţăşi că ai «creme de la creme» din toată lumea, dovadă că Google şiMicrosoft ne iau oamenii în Silicon Valley, atunci acesteactivităţi devin strategice pentru retenţia lor", a mai spusMihaela Dan.

Ea a mai precizat că şi pe plan local competitorii încearcă săle "fure" angajaţii, însă mesajele transmise de angajaţi nu o maisperie ca la început, pentru că pleacă foarte puţini, iar o partedin cei care pleacă la în alte companii se întorc înapoi după operioadă de timp.

"Fluctuaţia de personal este sub 6%. Într-o industrie aşa decompetitivă cum este cea de securitate a datelor, în care ne luptămcu greii, reuşim să ne ţinem oamenii", a mai spus Mihaela Dan.

În 2009, BitDefender a avut o cifră de afaceri netă de 24,8milioane de euro, în creştere cu peste 40% faţă de anul anterior şiun profit net de 1,7 milioane de euro, de 15 ori mai mare decât în2008, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe. Cutoate acestea, numai 5% din vânzările totale ale companiei provindin România, restul fiind generat pe pieţele străine.

BitDefender are o cotă de 2% la nivel mondial, o piaţă estimatăla 15 miliarde de dolari anul trecut.

Principalul competitor al BitDefender pe piaţa locală esteproducătorul rus de soluţii antivirus Kaspersky, care şi-a extinssemnificativ operaţiunile locale în ultimii ani.

La nivel mondial, BitDefender are peste 300 de milioane deutilizatori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO