Business Hi-Tech

Black Friday 2017 la eMag: Salt istoric al plăţilor cu cardul. ”Plăţile cu cardul au depăşit 30% din totalul tranzacţiilor”

Black Friday 2017 la eMag: Salt istoric al plăţilor cu...

Autor: Ştefan Stan

20.11.2017, 14:47 26499

Black Friday de anul acesta a reprezentat un salt istoric al plăţilor cu cardul, care au depăşit pragul de 30% din totalul tranzacţiilor, potrivit concluziilor eMag după cea mai mare campanie de reduceri de până acum. De Black Friday 2016, procentul plăţilor cu cardul a fost de 26%.

„Principalele fenomene pe care le-am înregistrat în Black Friday 2017 sunt: dominaţia mobilului, saltul istoric al plăţilor cu cardul şi orientarea clienţilor către produse din game superioare. Shopping mall-ul din buzunarele oamenilor, smartphone-ul, a  devenit cea mai simplă şi eficientă modalitate de a achiziţiona produse online, cu o pondere de peste 2 treimi din totalul vizitelor de Black Friday. Este un trend pe care noi l-am anticipat în urmă cu 6-7 ani şi estimăm că va creşte în continuare”, a declarat Tudor Manea, director general eMAG.

Ediţia din acest an a Black Friday a adus 8,3 milioane de vizite pe site-ul eMAG şi 1,1 milioane de produse comandate în valoare de 360 milioane lei, cu 10 milioane lei peste estimarea iniţială şi cu o creştere de 20% raportată la ediţia anterioară din 2016.

în Black Friday, ceea ce arată şi un comportament mai informat al clienţilor – aceştia au fost interesaţi să îşi eficientizeze timpul de comandă. Salvarea datelor de card în contul de client a optimizat foarte mult timpul de comandă, jumătate din plăţile online au fost efectuate astfel, iar experienţa clientului a fost una foarte bună.

O altă tendinţă importantă este creşterea valorii medii comandate de clienţi şi orientarea clienţilor către produse din game superioare. „Clienţii au comandat produse din game superioare, cu mai multe funcţii şi cu specificaţii mai bune. Această tendinţă este suţinută de creşterea veniturilor din ultimul an şi de deschiderea de a investi în calitatea vieţii”, a completat Tudor Manea.

Cele mai mari creşteri ale valorii medii la produsele comandate au fost înregistrate în categorii precum: telefoane mobile, gaming şi PC-uri, mobilă, televizoare, produse audio şi video, electrocasnice mici, fashion şi cosmetice.

Principalele categorii cu cerere în creştere, raportat la anul trecut, sunt fashion, îngrijire personală, anvelope şi televizoare. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO