Business Hi-Tech

Bob van Dijk, CEO Naspers: „M-am întâlnit cu antreprenori care au afaceri evaluate la 200 de miliarde de dolari. Ce am observat este că ei nu discută niciodată despre cifre, despre finanţe, ci despre produs, despre experienţa clientului”

Bob van Dijk, CEO Naspers: „M-am întâlnit cu...

Autor: Adrian Seceleanu, Sorin Pâslaru

30.08.2016, 20:52 6981

Naspers nu are în plan să facă nicio schimbare în parteneriatul pe care îl are cu Iulian Stanciu în cadrul eMag - unul dintre cele mai mari magazine online din regiune, a declarat în cadrul unui interviu pentru ZF Bob van Dijk, CEO al grupului sud-african cu afaceri anuale de 12 mld. dolari din comerţ electronic, TV şi media.

„Cu Iulian Stanciu avem o relaţie specială. În mod ideal nu vom schimba nimic la parteneriatul pe care îl avem cel puţin în următorii zece ani”, a răspuns Van Dijk când a fost întrebat dacă grupul are în plan să vândă participaţia la eMag sau să facă alte schimbări. Iulian Stanciu deţine 25,8% din eMag, iar Naspers diferenţa de 74,2%.

eMag a înregistrat anul trecut afaceri de 1,39 miliarde de lei în Ro­mânia, în creştere cu 28% faţă de anul pre­cedent. Compania Dante Inter­naţional, care operează magazinul eMag şi unde se reflectă şi businessul com­paniei din Bulgaria şi Ungaria, a înre­gistrat în 2015 afaceri de 1,67 miliarde de lei, în creştere cu 34% de la an la an. Per total, eMag a înregistrat anul trecut în România, Bul­garia, Ungaria şi Polonia afaceri de 1,95 miliarde de lei, în creştere cu 56%.

Dijk s-a arătat încrezător în potenţialul de creştere al companiei. „eMag este pe drumul de a deveni un unicorn”, a spus el. Grupul Naspers nu are în plan să schimbe modul în care funcţionează acum companiile pe care le deţine în România prin crearea unei structuri centralizate. „Fiecare dintre companii este foarte strâns conectată la operaţiunile pe care le avem pe celelalte pieţe. De exemplu Cristina Gheor­ghiţoiu, care conduce operaţiunile OLX pe plan local, ţine legătura strâns cu colegii din celelalte ţări. Nu avem de gând să facem schimbări”.

Naspers a investit în ultimii cinci ani peste 120 de milioane de dolari în eMag, a spus şeful Naspers, fără a oferi detalii despre bugetul total alocat României. „Este o sumă mai mare, dar nu este una pe care dorim să o facem publică”.

Naspers, care a intrat în România în 2009 prin achiziţia autovit.ro, mai deţine şi procesatorul de plăţi PayU - achiziţionat de la antreprenorul Radu Georgescu - şi OLX.ro - liderul pieţei locale de anunţuri online.

Grupul analizează în continuare oportunitatea de a face noi investiţii în România, a spus Van Dijk. „Nu avem o ţintă anume, sau un sector anume. Dar dacă apare o oportunitate bună, vom încerca să o fructificăm”.

Întrebat ce l-a surprins cel mai mult în evoluţia industriei online, în care activează de peste 15 ani, Bob van Dijk a răspuns că viteza cu care se schimbă lucrurile. „E greu să spun ce m-a surprins, dar dacă ar fi ceva ar fi viteza cu care se schimbă lucrurile şi cât de repede poate fi dat peste cap un model de business”.

Care este cea mai importantă lecţie învăţată din interacţiunile cu liderii din industria de comerţ electronic? „M-am întâlnit cu antreprenori care au afaceri evaluate la 200 de miliarde de dolari. Ce am observat este că ei nu discută niciodată despre cifre, despre finanţe, ci despre produs, despre experienţa clientului”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO