Business Hi-Tech

Bogdan Popescu, marketing&operations director, Microsoft România: Digitalizarea este cea mai eficientă cale în creşterea productivităţii şi în salvarea costurilor

Bogdan Popescu, marketing&operations director, Microsoft...

Autor: Cristina Bellu

07.11.2017, 12:22 341

Companiile locale încep să înţeleagă tot mai mult beneficiile aduse de procesul de digitalizare, acesta fiind cea mai eficientă cale în creşterea productivităţii şi în salvarea costurilor, a spus Bogdan Popescu, marketing&operations director, Microsoft România, în cadrul Microsoft Summit 2017.

“În prezent există o conştientizare a nevoii de digitalizare în rândul companiilor, acesta fiind cea mai eficientă cale în creşterea productivităţii. În cazul IMM-urilor lucrurile sunt mult mai simple faţă de companiile mari. Companiile mici sunt foarte sensibile la costuri şi multe dintre ele au înţeles că investiţiile în digitalizare salvează costuri.”

Alte declaraţii:

În România există o oarecare deconectare între economia privată şi cea administrată de stat în ceea ce priveşte IT-ul şi tehnologia informaţiei.

Dacă în mediul privat se observă că avem parte de o dezvoltare destul de accentuată, în ceea ce priveşte statul aici lucrurile se mişcă mult mai încet, însă şi aici vrem să venim cu idei, cu propuneri, chiar dacă lucrurile nu se întâmplă suficient de rapid şi de profund cum am vrea.

În cazul Microsoft misiunea nostră nu este legată de tehnologie, de un anumit produs sau de un anumit client. Misiunea este de a sprijini orice organizaţie să realizeze mai mult. Susţinem orice tehnologie care ne face viaţa mai uşoară. Dacă ne referim la soluţiile de cloud, suntem încă în faza în care discutăm despre ele în România, în timp ce lumea se mişcă mult mai repede în jurul nostru.

În ceea ce priveşte businessul din România, principala schimbare ţine de estomparea unui business naţional. Devine din ce în ce mai puţin conturată o piaţă naţională.

Dacă ne referim la ceea ce s-a schimbat radical în ultima perioadă ar fi faptul că vorbim mai mult despre servicii şi soluţii şi mai puţin despre produse. S-a schimbat foarte mult şi oferta care a devenit foarte complexă, Cloudul de azi este complet diferit faţă de ceea ce vom vedea mâine. Companiile trebuie să ţină pasul cu noile tehnologii.

Este adevărat că procesul de acceptare a schimbării nu este uşor, dar este important să fie înţeleasă această schimbare şi rolul benefic pe care digitalizarea o poate aduce tuturor.

Din punctul nostru de vedere digitalizarea pentru o companie are patru piloni de bază: clienţii, personalul companiei, operaţiunile şi produsul companiei.

În cazul IMM-urilor lucrurile sunt mult mai simple faţă de companiile mari. Companiile mici sunt foarte sensibile la costuri şi multe dintre ele au înţeles că investiţiile în digitalizare salvează costuri.

Sperăm ca digitalizarea să aibă un avocat bun prin exemplul companiilor mici.

În sectorul public lucrurile sunt mai complicate , nu exista proiecte majore si nu exista vreo ambitie exprimata public de guvern pentru a duce un proiect de digitalizare la bun sfârşit.

Pe urmatoarea perioadă fiscală lucrurile sunt destul de fluide în ceea ce priveşte evolutia pietei din România. Credem ca lucrurile din economia privata vor rămâne pe un trend pozitiv, vorbesc de creştere, de consolidare, de pătrunderea digitalizarii in toate sectoarele economice.

Sectorul financiar este cel mai mare consumator de date din economie, s-a pliat bine pe digitalizare, apoi industria de manufacturing – producţia industrială.

În statisticile la nivel mondial, nr 2 in termeni de cheltuieli financiare este sectorul public, oarecum in contratimp cu ceea ce se intampla in România.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO