Business Hi-Tech

Bucureştenii şi ilfovenii pot comanda legume bio de pe smartphone prin aplicaţia Tomatina

Bucureştenii şi ilfovenii pot comanda legume bio de pe...

Autor: Ioana Nita

09.09.2014, 00:06 2289

Marian Radu împreună cu soţia sa Claudia şi cu alţi patru prieteni - Valentin Marcu, Mihaela Cristea, Gabriel Desculţu şi Radu Desculţu - au investit circa 60.000 de euro pentru dezvoltarea unei afaceri în agricultura bio sub brandul Tomatina.

Ei au mizat exclusiv pe distribuţia şi comercializarea legumelor în mediul online - magazin online, aplicaţie mobilă şi magazin pe Facebook, datorită costurilor mai mici decât în cazul unui magazin tradiţional şi reducerii timpului de livrare care este esenţial în cazul alimentelor perisabile. „Există două motive pentru care am ales mediul online. Primul se referă la faptul că pentru un magazin virtual investiţia este mai mică decât în cazul unui magazin tradiţional în care trebuie să investeşti în dotări, design, personal care nu produc decât dacă dublezi cu foarte mult marketing şi mediul virtual acum. Iar al doilea motiv este faptul că am mers pe ideea reducerii timpului de livrare. La un magazin obişnuit ar fi trebuit să avem stoc acolo, iar unele legume s-ar fi deteriorat şi atunci s-ar fi generat pierderi. Însă aşa, noi nu culegem legumele decât dacă sunt comenzi sau dacă nu mai pot sta“, a spus antreprenorul Marian Radu, inginer de profesie şi unul dintre fondatorii Delta Distribution - actuala Delta Studio. 

Alegerea mediului online pentru dezvoltarea unei afaceri în agricultură vine şi în condiţiile în care în prezent sunt tot mai mulţi utilizatori de internet şi de reţele de socializare în România (peste 7 milioane de utilizatori Facebook) şi în care marile lanţuri de hipermarketuri îşi deschid şi magazine vrituale - Carrefour, Cora, eMag şi Mega Image.

Sub brandul Tomatina, cei şase antreprenori comercializează şi distribuie legume bio produse la propria fermă pe care au înfiinţat-o la începutul acestui an - cooperativa agricolă „Grădina bio“. La început, produsele puteau fi comandate doar de pe magazinul online tomatina.ro, însă în prezent acestea pot fi comandate şi direct de pe smartphone sau tabletă prin intermediul aplicaţiei mobile cu acelaşi nume. De asemenea, cei şase antreprenori urmează să lanseze în curând şi un magazin pe Facebook.

„Ne-am gândit să avem şi alte canale de vânzări online - aplicaţia pentru mobil şi un magazin pe Facebook. Social media la fel ca şi site-urile şi aplicaţiile mobile a devenit un canal foarte important pentru vânzări. Pe Facebook am ajuns la 2.000 de like-uri şi avem circa 80 de clienţi care comandă în mod repetat“, a punctat Marian Radu.

WikiZF: Profilul companieiCarrefour

WikiZF: Profilul companiei Mega Image

Magazinul online şi pagina de Facebook ale Tomatina au fost lansate în luna iulie, iar aplicaţia mobilă a fost lansată săptămâna trecută pentru a atrage şi segmentul de clienţi tineri. Aplicaţia, disponibilă momentan doar pentru sistemul de operare Google Android, a fost dezvoltată de compania Vreisoft a unui grup de tineri cu vârste cuprinse între 17 şi 20 de ani, iar costul a fost de 1.500 de euro. Anul trecut, o treime din posesorii de telefoane mobile din România aveau smartphone-uri, însă numărul acestora creşte în ritm accelerat.

„Achiziţiile de pe telefoanele mobile se fac în principal de către persoanele cu vârste sub 30 de ani“, a precizat Marian Radu. 

Tomatina se adresează persoanelor cu venituri medii şi peste medii, precum şi persoanelor care au adoptat o dietă vegetariană sau raw-vegan (o dietă care exclude alimentele de origine animală şi în care toate alimentele sunt consumate fără a fi procesate la temperaturi mai mari de 48 de grade Celsius).

„Aproximativ 80% dintre clienţii de pe Facebook sunt femei cu vârste cuprinse între 30 şi 40 de ani, bine educate, care au copii între 3 luni şi 6 ani“, a precizat Marian Radu.

Valoarea unei comenzi este cuprinsă în medie între 70 şi 80 lei, iar pe zi Tomatina primeşte între 7 şi 10 comenzi de pe magazinul online şi din aplicaţia mobilă. Preţul unui kilogram de roşii bio spre exemplu, este de 6 lei pe tomatina.ro, de 2-3 ori mai mare faţă de preţul roşiilor comercializate în supermarket-uri. Livrarea este gratuită pentru comenzi mai mari de 50 lei, iar aceasta se face cu propria maşină de distribuţie a fermei în Bucureşti şi în judeţul Ilfov. În prezent, „Grădina bio“ are trei angajaţi.

Pe piaţa locală, mai există afaceri online în agricultură precum „Legume fericite“, sau „Coşul de legume“, însă „Tomatina“ este singura care are şi aplicaţie pentru dispozitivele mobile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO