Business Hi-Tech

Care e miza lansării de către Cosmote a unui serviciu prepay, sub brandul Frog

Care e miza lansării de către Cosmote a unui serviciu prepay, sub brandul Frog

Autor: Adrian Seceleanu

18.01.2011, 19:18 630

Cosmote, numărul trei pe piaţa locală de telefonie mobilă, alansat un nou pachet de servicii de comunicaţii prin cartelepreplătite sub brandul "Frog" (broască - în limba engleză - n.red.). Grupul elen Cosmote a lansat iniţial în Grecia serviciipreplătite sub acest brand în iulie 2006, şi a extins ulterioraceastă ofertă şi pe celelalte pieţe din Balcani în care companiaeste prezentă. În Bulgaria, spre exemplu, serviciile sub brandulFrog au fost lansate în mai 2008, având drept ţintă clienţii cubugete limitate de comunicaţii, interesaţi de servicii de bază -potrivit relatărilor din presa bulgară.

În România însă, unde lansarea are loc la cinci, respectiv treiani distanţă faţă de Grecia şi Bulgaria publicul ţintă pentruserviciile Frog pare a fi cu totul altul, având în vedere că ofertainclude, spre exemplu, şi servicii precum internetul mobil,dedicate unor utilizatori cu un buget mai ridicat pentrucomunicaţii.

"Frog a fost conceput pentru tinerii moderni şi activi, carefolosesc telefonul mobil ca pe un portal de comunicare şidivertisment şi care apreciază o soluţie de comunicareinteligentă", spune Costas Kapetanopoulos, Director de Marketing şiComunicare, CosmoteRomânia.

Când şi-a relansat operaţiunile în decembrie 2005, Cosmote amizat puternic pe lansarea unor servicii foarte ieftine pesegmentul de cartele preplătite, pentru a putea ataca poziţiafoarte puternică a Orange şi Vodafone, care controlau autoritaraproape întreaga piaţă de comunicaţii mobile (cu o cotă deaproximativ 80% din total). Cosmote şi-a păstrat, de atunci,strategia agresivă de preţuri numai că, între timp, compania şi-arezolvat şi problema licenţei 3G cumpărând Zapp, investind ulteriorşi în extinderea acoperirii reţelei. De la 50.000 de clienţi activiîn decembrie 2005, Cosmote are acum peste 7 milioane, daroperatorul trebuie să şi treacă pe profit, în ciuda competiţiei lacuţite cu rivalii de la Orange, Vodafone şi chiar RCS&RDS.

Lansarea brandului Frog ar putea marca astfel încercarea Cosmotede a ataca şi o categorie de clienţi pe care anterior compania nuîi putea aborda pentru că nu avea în ofertă net 3G şi o gamăextinsă de smartphone-uri şi servicii adicente. Michael Tsamaz,fostul şef al grupului Cosmote explica situaţia în anul 2009, la oîntâlnire cu investitorii: "În România suntem afectaţi pentru că nuputem oferi servicii de date. Acest lucru nu numai că a minimizatcreşterea veniturilor noastre din date, ci a redus şi abilitateanoastră de a atrage zona de clienţi high end şi a tinerilor care pelângă servicii de voce cumpără de regulă şi servicii de date".Vodafone (Connex) a lansat serviciile 3G în anul 2005, iar Orangeîn 2006.

Acum însă, Cosmote oferă servicii de internet 3G în peste 3.300de localităţi, iar operatorul a făcut noi paşi în efortul de aajunge din urmă Orange şi Vodafone: a lansat iPhone 4, a introdusşi noi planuri tarifare pentru utilizatorii de smartphone-uri sauacces prin sms la mesajele de pe reţeaua Twitter.

Pachetul de servicii inclus în oferta Frog arată că operatorulnu ţinteşte utilizatorii cu nevoie de comunicare de bază, ciclienţi care au telefoane mai performante, care pot accesa şiservicii 3 G.

Clienţii care achiziţionează cartela Frog până la data de 14martie, primesc pentru 6 euro pe lună, 1.000 de minute de apelurişi 1.000 de SMS-uri în reţeaua Cosmote, 70 de minute de apeluri şi70 de SMS-uri către reţele naţionale, dar şi acces nelimitat lainternet prin serviciul web'nwalk, 15 mesaje multimedia şinotificări privind mesajele de pe reţeaua socială Twitter.

Cosmote încearcă să încurajeze creşterea numărului de clienţi ainoului serviciu, oferindu-le utilizatorilor comunicare nelimitată(apeluri si SMS-uri) în grupul de utilizatori frog. Companiatratează de altfel distinct utilizatorii de cartele Frog şi a creatşi un serviciu care le permite utilizatorilor să afle dacă un altclient foloseşte oferta standard prepay (cartela Cosmote) sau noulpachet de serviii prepay (Frog). Şi culorile utilizate pentrupachetele Frog şi comunicarea ofertei sunt diferite de celetradiţionale ale Cosmote, fiind o combinaţie de mov şi galben.

Compania ar putea lansa o pagină web dedicată pentru serviciulFrog având în vedere că domeniul frogmobile.ro este rezervat deCosmote.

CosmoteRomânia avea la finele lunii septembrie 2010 6,7 milioanede clienţi, excluzând cei aproximativ 400.000 de utilizatori aiZapp. Peste cinci milioane de clienţi ai Cosmote folosesc serviciiprepay.

Cei mai mari jucători de pe piaţă sunt Orange (10,4 milioane declienţi) şi Vodafone (9,8 milioane de clienţi).

Cosmote a avut în primele nouă luni din 2010 venituri de 347mil. euro. Acţionarul majoritar al Cosmote este grupul elen OTE,care deţine în România şi companiile Romtelecom şi Germanos.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO