Business Hi-Tech

Ceasurile Apple: costul pieselor reprezintă 24% din preţul de vânzare

Apple a vândut aproximativ 1,24 de milioane de ceasuri în prima zi în care au putut fi precomandate

Apple a vândut aproximativ 1,24 de milioane de ceasuri în prima zi în care au putut fi precomandate

Autor: Adrian Seceleanu

04.05.2015, 00:04 402

Compania americană Apple are costuri de numai 83,7 dolari pentru a produce un ceas inteligent pe care îl vinde cu 349 de dolari, conform unui raport al companiei de cercetare HIS Technology, care a estimat că piesele pentru modelul Apple Watch Sport au un cost de 81,2 dolari, în timp ce asambalarea adaugă aproximativ 2,5 dolari la factură.

În condiţiile în care costul materialelor şi al producţiei reprezintă doar 24% din preţul de vânzare din magazine, Apple Watch înregistrează un “scor” mai bun faţă de orice alt model iPhone, unde costul este de aproximativ 29-38% din preţul din magazine.

Apple Watch, primul produs complet nou lansat de Apple de la moartea fondatorului său Steve Jobs, s-a bucurat de un interes uriaş în momentul lansării. Aproximativ 957.000 de americani au comandat cel puţin un Apple Watch vineri, la debutul pe piaţă al ceasului inteligent, adică aproximativ 1,2 milioane de unităţi în total, succesul iniţial al noului produs al companiei americane fiind peste cel înregistrat de lansarea primului iPhone în 2007.

Clienţii americani au cumpărat, în medie, 1,3 smartwatch-uri, potrivit datelor firmei de cercetare de piaţă Slice Intelligence, ceea ce înseamnă că Apple a vândut aproximativ 1,24 de milioane de unităţi în prima zi în care aceste produse au putut fi precomandate, relatează MarketWatch. Americanii au cheltuit, în medie, 503,83 dolari pentru un Apple Watch, 62% dintre clienţi alegând versiunea Sport, cea mai ieftină din gamă. Preţul unui astfel de ceas porneşte de la 349 de dolari.

Apple Watch a devenit disponibil pentru precomenzi pe site-ul oficial al companiei americane pe 10 aprilie, în nouă ţări.

Datele Slice Intelligence nu includ celelalte ţări în care consumatorii au putut precomanda ceasul inteligent de la Apple, şi anume Canada, Australia, Marea Britanie. Germania, Franţa, Japonia, China şi Hong Kong.

Estimările de vânzări de Apple Watch-uri pentru 2015 variază mult, astfel că Piper Jaffray anticipează 8 milioane de unităţi, în timp ce Global Securities Research 40 de milioane de unităţi.

Prin comparaţie, Apple a comercializat anul trecut aproape 200 de milioane de iPhone-uri, dintre care 10 milioane numai în primul weekend de la scoaterea pe piaţă.

Analiştii prognozează că vânzările de Apple Watch-uri vor fi mai mari decât cele ale ceasurilor Samsung, Sony şi Fitbit, care au atras un interes modest din partea utilizatorilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO