Business Hi-Tech

Cel.ro nu incurajeaza plata online pentru ca taxele bancilor sunt cat profitul

Cel.ro nu incurajeaza plata online pentru ca taxele bancilor sunt cat profitul

Magazinul cel.ro le cere clientilor care achita facturile cu cardul prin POS la sediul firmei 1% in plus fata de pretul de lista din cauza comisioanelor percepute de banci, spune Tiberiu Pop, CEO al Corsar Grup

06.10.2009, 23:15 875

Compania Corsar Grup, care administreaza magazinul onlinecel.ro, numarul trei pe piata locala de retail online IT&C nuintentioneaza sa implementeze in viitorul apropiat o solutie deplata online cu carduri bancare, avand in vedere comisioanele depana la 4% din valoarea produsului percepute de banci, a declaratpentru ZF Tiberiu Pop, directorul executiv al companiei.

"Nu incurajam plata cu cardul (...) Singura modalitate de platacu cardul este la sediul nostru prin intermediul unui POS. PentruPOS comisionul standard este undeva la 2%, iar pentru plata onlinecu cardul undeva pe la 3-4 % (din valoarea tranzactiei - n. red.),iar in conditiile in care majoritatea produselor achizitionate suntlaptop-uri de peste 1.500 de lei, comisionul bancii ar fi aproapecat profitul pe care il avem din vanzarea produsului, daca nu chiarmai mare", a declarat Pop.

Potrivit datelor prezentate de Pop, compania ar trebui sa achiteun comision de 60 de lei la vanzarea online a unui laptop de 1.500de lei. Anul trecut marja profitului net inregistrata de cel.ro afost de aproximativ 2% din cifra de afaceri.

El spune ca in acest context statisticile privind platile cucardul online sunt putin relevante si nu pot arata care e trendulpe o piata sau alta. In primele 9 luni din acest an valoareacomertului electronic cu plata online prin carduri bancare acrescut cu 75%, la 69,5 mil. euro.

ePayment: cea mai mare parte a banilor ajung labanci

Oficialii Gecad ePayment, integrator de solutii pentru comertelectronic si cel mai mare furnizor local de sisteme de plationline, precizeaza ca cea mai mare parte din comisioanele de panala 4,9% din fiecare tranzactie online ajung la banci si nu raman inconturile firmei. "Din comisionul perceput clientilor nostri, infinal ne revine un procent foarte mic, o pondere ridicata dincomision ducandu-se catre furnizorii nostri, inclusiv bancile", auprecizat pentru ZF oficialii Gecad ePayment. Comisioanele companieivariaza in functie de mai multi indicatori, printre care si volumulsi valoarea tranzactiilor dintr-o luna.

La un nivel al comertului online de 70 mil. euro in primele lunidin 2009, taxele platite de companiile care au implementat solutiide incasare cu cardul bancar online au fost de aproape 3 mil. euro,conform calculelor ZF.

Venituri mai mari cu 10%

La cel.ro veniturile in lei pe primele noua luni au fost increstere cu 10%, spune Pop, care adauga ca numarul de tranzactiicomerciale din magazin a crescut cu 25% in intervalul mentionat. Elestimeaza ca vanzarile vor continua sa creasca de la luna la lunapana la finele anului.

Cel.ro, companie detinuta de omul de afaceri Mihai Nenciu, ainregistrat anul trecut afaceri de 9,4 mil. euro. Retailerul onlinesi-a pus ca tinta pentru 2009 sa obtina venituri egale cu cele din2008.

Oficialii cel.ro au declarat anterior ca sunt in negocieripentru vanzarea companiei. Cei mai mari jucatori de pe piata localade retail online IT&C sunt eMag si Fit Distribution - inspecial prin magazinele pcfun.ro si pcgarage.ro. Fit Distributioneste implicat si in activitati de distributie IT&C.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO