Business Hi-Tech

Cele mai căutate produse electro-IT&C în trimestrul doi

Cele mai căutate produse electro-IT&C în trimestrul doi

Autor: Adrian Seceleanu

23.08.2014, 19:16 457

Vedetele sectorului de electro-IT&C au fost în trimestrul doi al anului telefoanele mobile şi electronicele, ambele segmente cu creşteri de peste  25% faţă de  perioada similară din 2013, potrivit datelor companiei de analiză GfK.

În categoria telefoanelor, cele mai căutate au fost smartphone-urile cu ecrane de 4 sau 5 inchi (între 10 şi 13 cm), în timp ce pe zona de electronice vânzările s-au concentrat pe televizoare, având în vedere că în luna iunie a avut loc şi Campionatul Mon­dial de fotbal.

Anul acesta piaţa de smartphone-uri din România este estimată la două milioane de unităţi.

Explozia livrărilor de smartphone-uri se află cel mai probabil şi în spatele declinului înregistrat de aparatele foto, în condiţiile în care utilizatorii au început să nu-şi mai cumpere aparate foto compacte, ci să folosească telefonul pentru a realiza fotografii. Datele GfK indică de altfel că scăderea cea mai mare de pe piaţa foto a fost înregistrată de aparatele compacte (cu performanţe mai scăzute), în timp ce vânzările de camere foto cărora le poate fi schimbat obiectivul (D-SLR) şi care au performanţe mai bune au avansat

Per total, vânzările de electronice, electrocasnice, computere şi telefoane mobile şi tablete au crescut cu 17% în al doilea trimestru din acest an, la 420 mil. euro, alimentând speranţa producătorilor şi retailerilor că piaţa de electro-IT va reveni peste pragul de 2 mld. euro în acest an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO