Cifrele războiului brutal din telefonia mobilă: Telekom România a pierdut peste 700.000 de clienţi cu cartele preplătite într-un an

3 aug 2017 Autor: Adrian Seceleanu

Telekom România, cel mai mare grup de comunicaţii fixe şi mobile de pe piaţa locală, a pierdut în războiul brutal care are loc pe piaţa de telefonia mobilă peste 700.000 de clienţi care foloseau cartele preplătite, arată datele financiare publicate de companiile OTE şi Deutsche Telekom.

După scăderea de peste 18% a numărului de clienţi pe cartele preplătite Telekom România avea la finele lunii iunie un număr total de aproximativ 4,8 milioane de clienţi de comunicaţii mobile - revenind astfel la numărul de utilizatori pe care fostul Cosmote în înregistra în urmă cu 9 ani, respectiv la jumătatea anului 2008. La acea dată compania se afla în plină expansiune pe piaţă, baza de clienţi crescând cu câteva sute de mii de clienţi pe lună, în condiţiile în care operatorul provocase un cutremur în industrie după lansarea primelor oferte cu mii de minute de apeluri în reţea.

Totuşi, în raport cu anul 2008, acum marea diferenţă pentru Telekom este că numărul de abonamente la telefonia mobilă este aproximativ dublu, veniturile urmând o evoluţie aproape similară.

Acum compania de cablu RCS&RDS este cea care zguduie piaţa, după relansarea ofertelor comerciale din telefonia mobilă în primăvara anului 2014. Operatorul de cablu a reuşit în aprilie 2016 să depaşească Telekom la numărul de contracte.

În martie 2017 RCS&RDS avea 3,3 milioane de clienţi pe telefonie mobilă, faţă de 2,84 milioane în martie 2016. În perioada iunie 2016 - martie 2017 RCS&RDS a câştigat 355.000 de clienţi pe telefonia mobilă.

Orange, liderul pieţei de telefonie mobilă, nu publică date defalcate despre numărul de abonamente şi de clienţi care au cartele, ci doar numărul total de utilizatori, care era de 9,647 milioane la finele lunii iunie, în scădere cu 199.000 faţă de iunie 2016. Compania a anunţat recent că la finele lunii decembrie a depăşit pragul de 5 milioane de abonamente la telefonia mobilă, astfel că este posibil ca scăderea să fie tot pe segmentul de cartele preplătite.

Vodafone, al doilea jucător de pe piaţa de telefonie mobilă, a raportat în schimb creşteri ale numărului de clienţi: la finele lunii iunie compania avea 8,871 miloane de clienţi de comunicaţii mobile, cu 383.700 mai mulţi decât la jumătatea anului 2016. Vodafone a câştigat aproximativ 304.000 de utilizatori de cartele şi 79.000 de clienţi cu abonamente în perioada respectivă (iulie 2016-iunie 2017).

 

 

 
Cuvinte cheie:
telekom
, brutal
, romania
, clienti
, cartele prepay
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide