Business Hi-Tech

Clickshop.ro, deţinut de Telekom, lansează un program de loializare pentru clienţi

Clickshop.ro, deţinut de Telekom, lansează un program...

Autor: Adrian Seceleanu

13.04.2016, 16:35 1107

Clickshop.ro, magazinul online înfiinţat în urmă cu cinci ani de fostul Romtelecom - cel mai mare jucător de pe piaţa locală de telefonie fixă, a lansat un program de loializare pentru clienţi, denumit “Franc”, prin care, la fiecare comandă plasată pe website, cumpărătorii vor primi bani pe care îi pot folosi pentru alte comenzi de pe www.ClickShop.ro.

“În cei 5 ani de la lansare www.ClickShop.ro s-a dezvoltat continuu, cu noi produse, categorii, functionalităţi. Dacă acum 5 ani toate produsele proveneau din Germania, în ultimii ani ne-am orientat şi către furnizorii locali, dezvoltându-ne în acelaşi timp expertiza şi procese logistice 100% internalizate. Legat de portofoliu, dacă la început shop-ul oferea clienţilor produse IT&C, electronice şi electrocasnice, în ultimii ani www.ClickShop.ro s-a extins prin adăugarea de noi categorii: parfumuri, cosmetice, genţi, produse pentru copii şi bebeluşi. Programul de loializare a venit, aşadar, ca un pas firesc la un moment aniversar”, a declarat Alina Cazacu, Senior Manager Non-Core E-activities în cadrul Telekom Romania, care gestionează din 2010 proiectul clickshop.ro.

La cât s-ar putea ridica rulajul Clickshop.ro?

În cei cinci ani de zile care au trecut de la lansarea “mallului” grupul Telekom nu a oferit niciodată detalii despre veniturile generate de Clickshop.ro, de numărul de clienţi atras sau dacă acest proiect este unul care generează profit sau pierderi.

Rapoartele financiare publicate de grupul elen OTE, prin care germanii de la Deutsche Telekom controlează fostul Romtelecom nu oferă de asemenea informaţii exacte despre rulajul Clickshop.

Încasările generate de Clickshop.ro, care este administrat direct de compania Telekom Romania Communications şi nu printr-o altă firmă, ar putea fi însă cele raportate de grupul OTE la capitolul “alte venituri” pentru subsidiara sa din România. În anul 2015, Telekom Romania Communications a raportat la capitolul “alte venituri” încasări de 9,3 mil. euro în trim. 1, 16,2 mil. euro în trim. 2, de 13,7 mil. euro în trim. 3 şi de 29,9 mil. euro în trim. 4.

Anul trecut compania a obţinut venituri de 509,7 mil. euro din businessul de comunicaţii fixe, 22,9 mil. euro din businessul de comunicaţii mobile şi 69,1 mil. euro din alte activităţi.

Fostul Romtelecom a obţinut anul trecut un profit operaţional înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) 101,5 mil. euro, în scădere cu 32%, la afaceri de 601,7 mil. euro, în scădere şi ele cu 1,2%. Compania a raportat în 2015 o pierdere operaţională înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) de 40,4 mil. euro faţă de un profit operaţional înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) de 6,6 mil. euro în anul anterior.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO