Carrefour România, al doilea jucător de piaţa locală de retail alimentar, cu afaceri de 5,1 mld. lei anul trecut, a lansat o aplicaţie mobilă cu ajutorul căreia clienţii utilizatori de smartphone-uri îşi pot scana singuri produsele şi plăti direct de pe telefon în toate magazinele din reţea.
Astfel, lanţul francez de hipermarketuri este cu un pas înaintea grupului german Kaufland, liderul pieţei locale de comerţ modern, care a lansat la rândul lui la sfârşitul acestei veri o aplicaţie mobilă. Aceasta permite însă deocamdată doar scanarea produselor din coş într-un singur supermaket (Barbu Văcărescu), funcţionalitatea de plată direct cu telefonul mobil nefiind încă disponibilă.
Investiţia Carrefour în dezvoltarea unei aplicaţii mobile de plată vine în condiţiile în care în prezent retailerii trebuie să ţină pasul cu ultimele tehnologii pentru a-şi menţine competitivitatea pe piaţă, implementarea soluţiilor mobile pentru plăţi digitale devenind tot mai necesară pentru optimizarea businessului în această industrie.