Competiţia între operatorii de telefonie mobilă în numărul de minute „naţionale“ - adică al minutelor de apeluri către alte reţele - care a constituit încă din anii ‘90 unul dintre principalele criterii de evaluare al ofertelor de către clienţi - este pe cale să devină istorie în condiţiile în care abonamentele cu apeluri şi SMS-uri nelimitate sunt cele care domină acum piaţa.
În martie 2014, din cele 35 de abonamente la servicii de telefonie mobilă aflate în oferta Orange, Vodafone şi Telekom (Cosmote), doar 7 includeau şi apeluri şi SMS-uri nelimitate, iar cel mai mic tarif pentru un asemenea plan tarifar era de 29 de euro pe lună.
După nici doi ani de zile, în decembrie 2015, 25 din cele 35 de abonamente din oferta celor trei mari operatori includ apeluri şi SMS-uri nelimitate, iar cel mai mic preţ a căzut sub „plafonul“ de 10 euro.
Deciziile luate de autoritatea de reglementare în comunicaţii (ANCOM), dar şi competiţia dură de pe piaţă au determinat o reducere abruptă a tarifelor pentru abonamentele cu apeluri nelimitate: de la 31 de euro în 2012, când Cosmote (actualul Telekom) introducea prima ofertă de acest tip din istorie, la 6 euro sau chiar mai puţin în prezent, la RCS&RDS.