Business Hi-Tech

Compromisul pe care trebuie să-l facă utilizatorii pentru trafic nelimitat: Să permită Telekom şi Ericsson să “vadă” ce site-uri vizitează. Telekom: analizăm traficul doar pentru a şti când este accesat un flux video, nu accesăm niciun fel de date private

Compromisul pe care trebuie să-l facă utilizatorii...

Autor: Adrian Seceleanu

08.04.2018, 11:48 40860

Oferta Telekom cu net nelimitat nu are echivalent pe piaţă, însă include şi unele limitări. Pentru că traficul video este totuşi restricţionat din punctul de vedere al rezoluţiei video pentru a nu încărca excesiv reţeaua, utilizatorii trebuie să fie de acord ca atât Telekom, cât şi furnizorul de echipamente şi servicii Ericsson să aibă acces la datele privind site-urile accesate. Telekom şi Ericsson trebuie să „vadă” ce site-uri, respectiv ce tip de conţinut accesează clientul.

“Pentru a beneficia de bonusul Net Nelimitat, Telekom România Mobile Communications (TKRM) şi împuternicitul Ericsson Telecommunications Romania vor prelucra datele de trafic ale clientului în vederea asigurării furnizării serviciului. Datele prelucrate de TKRM vor fi datele personale furnizate de către client pentru încheierea/executarea contractului, respectiv datele de trafic generate de TKRM pentru furnizarea serviciului de internet mobil”, conform datelor comunicate de companie pe pagina web.
Telekom şi Ericsson nu inspectează conţinutul comunicării, ci doar tipul de conţinut accesat pentru a face distincţia între conţinutul video şi alte tipuri de trafic, au precizat pentru ZF reprezentanţii Telekom.

“Pentru furnizarea bonusului Net Nelimitat nu se utilizează măsuri de supraveghere sau inspectare a traficului care au legatură cu conţinutul comunicarilor: poze, text, voce, conţinut video etc, ci se analizează tipul de conţinut accesat pentru a se face distincţia între conţinutul video şi orice alt tip de trafic. Mecanismul de catalogare a traficului în vederea taxării conform ofertei comericale pe care Telekom Romania îl utilizează în prezent nu presupune accesarea elementelor care pot fi considerate date private ale utilizatorului: poze, text, conţinut video etc. Algoritmul pe care Telekom Romania îl foloseşte presupune urmărirea unor  particularitati tehnice ale traficului utilizatorilor (volum transferat pe secundă, fluctuaţii ale volumului de trafic transferat, timpi de răspuns la mesajele dintre aplicaţia client şi serverul de conţinut etc.) între aplicaţia client (terminalul mobil) şi serverul de conţinut”.

Telekom mizează însă pe faptul că absenţa unor oferte echivalente pe piaţă îi va face pe utilizatori să ignore aceste detalii.

Odată cu lansarea bonusului cu net nelimitat clienţii pot realiza apeluri prin internet prin aplicaţii precum WhatsApp fără a fi contorizaţi aşa cum se întâmpla anterior la utilizarea ofertei promoţionale “Messaging”, au precizat reprezentanţii companiei. “Bonusul Net Nelimitat le oferă clienţilor de servicii preplatite (Cartele Telekom) şi celor la abonament trafic gratuit şi pentru apelurile prin intermediul  unor aplicaţii precum Whatsapp şi Facebook, fără a consuma din traficul inclus în ofertă”, conform reprezentanţilor Telekom.

Este pentru a doua oară în istorie când operatorul lansează în luna martie o ofertă comercială şoc, de la care se aşteaptă să obţină miracole, inclusiv dislocarea de clienţi de la rivali.

În martie 2006, Cosmote - brandul sub care funcţiona atunci compania - zguduia cu adevărat piaţa dominată autoritar de Orange şi Vodafone lansând o ofertă prin care le oferea clienţilor 2.000 de minute de apeluri în reţea pentru 3 euro. Oferta fără precedent, care i-a făcut pe clienţi să stea la coadă la cartele în faţa magazinelor Cosmote, venea la câteva luni după ce operatorul evitase falimentul şi îşi relansase operaţiunile sub noul nume, după abandonarea brandului Cosmorom.

După relansarea din 2005 şi seria de oferte lansate începând cu martie 2006 Cosmote a crescut până la un vârf de 7,3 milioane de clienţi în decembrie, moment din care operatorul a început din nou să scadă, cu mici perioade de revenire. Nici rebrandingul din septembrie 2014, când brandurile Cosmote şi Romtelecom au dispărut pentru a face loc Telekom, nu a determinat o creştere accelerată a companiei, pe fondul deciziei companiei de a mări preţurile. La finele anului trecut Telekom avea un număr total de 4,7 milioane de clienţi pentru telefonia mobilă, cu 2,5 milioane mai puţini faţă de cifra record din 2009. Totuşi, compania avea un număr de abonaţi mai mare cu 18%, cea mai mare scădere fiind înregistrată pe segmentul de cartele preplătite.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO