Business Hi-Tech

Concluziile conferinţei „Good Services - Great Business“: Piaţa serviciilor de externalizare ar putea ajunge la 150.000-200.000 de angajaţi în cinci ani

Ronald Gilette, Chief Operating Officer în cadrul WNS Group: Sistemul educaţional bun, numărul mare de absolvenţi de universitate, abilităţile de vorbire a limbilor străine, costurile mai reduse, etica în muncă şi calitatea muncii angajaţilor sunt doar o parte dintre avantajele pe care România le oferă în acest moment industriei de outsourcing

Ronald Gilette, Chief Operating Officer în cadrul WNS Group: Sistemul educaţional bun, numărul mare de absolvenţi de universitate, abilităţile de vorbire a limbilor străine, costurile mai reduse, etica în muncă şi calitatea muncii angajaţilor sunt doar o parte dintre avantajele pe care România le oferă în acest moment industriei de outsourcing

Autor: Adelina Mihai, Adrian Seceleanu

01.10.2014, 00:04 295
Afacerile jucătorilor din domeniul serviciilor de externalizare, o piaţă estimată la 1,5 mld. euro şi 60.000 de salariaţi la nivel local, ar putea creşte semnificativ în următorii cinci ani, România fiind considerată o piaţă extrem de atractivă pentru investitorii străini. „România se află pe locul doi în Europa, după Polonia, şi în top 10 mondial în ceea ce priveşte dezvoltarea pieţei serviciilor de externalizare, după ce în ultimii ani ritmul de creştere a fost de 20- 30% pe an“, a spus Alexander Weigl, preşedintele Asociaţiei Liderilor din Domeniul Serviciilor pentru Afaceri din România (ABSL). El a fost ieri unul dintre speakerii evenimentului „Good Services – Great Business“, organizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu ABSL în Bucureşti. Weigl, care este şi director of Marketing Transformation pentru Hewlett Packard, a fost ieri şi unul dintre invitaţii emisiunii online de business ZF Live, în cadrul căreia a declarat că există un potenţial de creştere a numărului de angajaţi în industria de outsourcing de până la 150.000 – 200.000 de persoane în următorii cinci ani.
 
Capacitatea românilor de a vorbi fluent în limbi străine, numărul mare de absolvenţi de facultate prin comparaţie cu alte state europene, dar şi costurile reduse cu forţa de muncă sunt doar câteva dintre elementele care au stat la baza dezvoltării industriei de servicii de externalizare din România, spun la unison liderii din industria de profil. „Sistemul educaţional bun, numărul mare de absolvenţi de universitate, abilităţile de vorbire a limbilor străine, costurile mai reduse, etica în muncă şi calitatea muncii angajaţilor sunt doar o parte dintre avantajele pe care România le oferă în acest moment industriei de outsourcing“, a spus Ronald Gilette, Chief Operating Officer în cadrul WNS Group, prezent ieri la eveniment. La rândul său, Jeffrey Purrit, preşedintele furnizorului  canadian de servicii de externalizare Telus International (companie cu peste 400 de angajaţi pe plan local), spune că va continua investiţiile în România.
 
„Faptul că 4,7 milioane de români vorbesc limba franceză este un avantaj“, a spus Purrit. Totuşi, există şi riscuri care pot încetini dezvoltarea business-ului în sectorul serviciilor de externalizate.  „În prezent calitatea absolvenţilor acoperă cerinţele industriei, dar nu văd cum în viitor situaţia va fi la fel dacă nu facem acest parteneriat între angajatori şi sistemul educaţional“, a explicat Marinela Tănase, directorul de HR al British American Shared Services Europe (BAAS) – centrul de servicii al producătorului de şigarete BAT. O recomandare făcută României de către Pawel Panczyj, şeful ABSL Polonia, unde piaţa de outsourcing este dublă faţă de cea din România, o reprezintă faptul că, atunci când se decide o investiţie nouă în acest sector, pentru companii nu există Polonia, Cehia sau România ci „Europa“ iar lupta pe care trebuie să o ducă firmele este să păstreze în Europa „joburi legate de creier“ nu cele care presupun „umplerea de foi în Excel“. Pe de altă parte, Florian Libocor, economistul şef al BRD- Groupe Societe Generale, crede că avantajul competitiv al României dat de forţa de muncă ieftină nu va mai dura mult timp, iar salariile mici ale angajaţilor aduc şi o valoare adăugată redusă în economie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO