Jumătate dintre români se uită 2-3 ore pe zi la televizor în timpul săptămânii, iar în weekenduri aproape o treime petrec între 4 şi 6 ore în acelaşi mod, arată un studiu realizat de compania de cercetare Mercury Research, la comanda Astra, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de comunicaţii prin satelit la nivel global.
„De luni până vineri, aproape jumătate dintre români urmăresc 2-3 ore de programe TV pe zi. La sfârşit de săptămână 31% dintre români petrec între 4 şi 6 ore în faţa televizorului, iar 30% între 2 şi 3 ore”, conform datelor comunicate de Astra. În România, 35% dintre gospodării deţin 2 televizoare, 30% au 3 televizoare, 20% un singur televizor, iar în 15% dintre gospodării există mai mult de 4 televizoare, potrivit sursei citate.
Studiul, realizat pentru al doilea an pe piaţa din România, arată că două treimi dintre respondenţi acordă atenţie ofertei HD când analizează ofertele furnizorilor de servicii TV, cu accent pe filme şi seriale TV, ştiri şi documentare. Consumatorii români sunt la curent cu evoluţiile tehnologiei şi acest lucru se reflectă în caracteristicile şi soluţiile tehnice pe care le caută, dacă doresc să îşi schimbe furnizorul de servicii TV. Facilităţile care, pe lângă preţ, ar reprezenta un plus pentru a alege un furnizor de servicii de comunicaţii sau altul includ „acces online de pe dispozitive mobile fără costuri suplimentare” (23%) şi video la cerere - VoD (20%).