Business Hi-Tech

Cosmote: veniturile totale scad cu 1% la 114 mil. euro în T2, dar profitul operaţional creşte cu 21%

04.08.2011, 12:08 220

Veniturile totale ale Cosmote România,numărul trei pe piaţa locală de telefonie mobilă, au scăzut cu 0,9%în trimestrul al doilea, la 114 mil. euro, în timp ce profituloperaţional (EBITDA - înainte de dobânzi, taxe, depreciere şiamortizare) a urcat cu aproape 21%, la 22,6 milioane euro, datorităperformanţelor operaţionale îmbunătăţite în urma integrării Zapp,conform datelor din raportul grupului elen OTE, acţionarulmajoritar.



Veniturile din servicii au urcat cu circa 4%, "în pofidacondiţiilor economice dificile şi ofertelor foarte agresive de pesegmentul prepaid", conform OTE.


"Extinderea constantă a segmentului business, precum şi performanţafoarte bună pe segmentul de servicii de date, au generat o creşteresemnificativă a veniturilor. Ca o consecinţă, veniturile dinservicii au crescut cu 7% în al doilea trimestru, comparativ cutrimestrul anterior, în timp ce veniturile din serviciile aferenteapelurilor iniţiate au crescut cu peste 4%. De asemenea, comparativcu aceeaşi perioadă a anului anterior, veniturile din servicii aucrescut cu aproximativ 4%", au comentat rezultatele oficialiiCosmote. "În T2 2011, segmentul business a crescut cu peste 10%comparativ cu trimestrul anterior".


Venitul mediu lunar pe utilizator (ARPU) pentru al doilea trimestrual 2011 a crescut cu 9%, până la 5,23 euro, comparat cu T1 2011,"în special datorită introducerii unor oferte competitive şidedicate nevoilor clienţilor".


Numărul total al clienţilor companiei (inclusiv Zapp) era de 6,595milioane, dintre care 1,490 milioane aveau contracte de abonament.Faţă de jumătatea anului trecut, numărul clienţilor a coborat cuaproximativ 7%, de la 7,086 milioane.


În primul semestru, veniturile totale ale Cosmote au scăzut cu3,7%, de la 229,8 milioane euro la 221,3 milioane euro, darprofitul EBITDA a crescut cu peste 25%, la 40,5 milioane euro.Astfel, marja EBITDA a urcat de la 11% la 18,3%.


"În prima jumătate a anului, Cosmote a păstrat un traseu sănătos şipozitiv. În contextul unui mediu economic dificil, a competiţieiacerbe şi a investiţiilor majore pentru dezvoltarea reţelei deinternet în bandă largă şi a serviciilor de date, toţi indicatoriifinanciari principali au crescut", a spus Konstantinos Apostolou,directorul financiar al Cosmote România. El a adăugat că, în medie,în primul semestru, Cosmote a câştigat 4.000 de clienţi pe lună dinalte reţele de telefonie mobilă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO