Business Hi-Tech

Cu ce te ajută să lucrezi în companii precum Microsoft şi Amazon? Un fost angajat al celor două companii şi-a pus pe picioare propriul startup de 500 de milioane de dolari

Cu ce te ajută să lucrezi în companii precum Microsoft...
05.08.2018, 10:04 565

Manny Medina, un fost angajat al Amazon şi Microsoft, şi-a început propriul startup, după ce „a furat meserie” de la vechii săi angajatori, relatează CNBC

„Dacă vrei să te angajezi la Amazon sau Microsoft, trebuie să ai cunoştinţele tehnice necesare şi să poţi vedea cum merge business-ul dar fiecare companie are propria abordare”, spune Medina care şi-a început cariera în 2003 ca parte a echipei de servicii Web a celor de la Amazon.

Amazon are o abordare secvenţială cu accent pe perspectivă, fiecare mică realizare fiind o victorie pe ziua respectivă. Având în vedere că Amazon este un retailer, marjele acestora sunt mai mici şi astfel fiecare decizie oricât de mică trebuie pusă în valoare.

Microsoft, pe de altă parte, are o viziune de ansamblu asupra business-ului, practică ce pune mai multă valoare pe deciziile cu impact major.

În ceea ce îi priveşte pe executivii fiecăreia dintre companii, Jeff Bezos este un tip mult mai implicat cu care e posibil să interacţionezi dacă lucrezi pentru el, explică Medina. „Acesta este un om cu aşteptări, a cărui atitudine te va face să vrei mai mult dar te vei simţi sub presiune”, adaugă fostul angajat.

Microsoft, însă, a schimbat foarte mulţi CEO din 1975 când a fost fondat de Bill Gates lucru ce a dus la punerea accentului pe comunicare şi o privire mult mai generală asupra business-ului.

Manny Medina spune că a învăţat multe de la fiecare, dar şi-ar fi dorit să îşi înceapă propria afacere mai demult.

După ce primul lui business a eşuat, Medina şi alţi trei cofondatori au creat Outreach, o platformă de comunicare pentru agenţii de vânzări – afacere ce a ajuns să valoreze de 500 de milioane de dolari.

Medina a aplicat în cadrul strategiilor şi deciziilor de business, tehnici şi practici învăţate în cei doi giganţi hi-tech prin care a trecut, încercând să găsească hibridul perfect pentru o guvernare corporativă cât mai eficientă.

„Din punct de vedere financiar, arătăm ca Microsoft” spune Medina referindu-se la marja mare de profit a afacerii obţinută din modelul bazat pe servicii, în timp ce de la Amazon a preluat minuţiozitatea şi atenţia pentru detalii.

Prin Outreach, Medina susţine că încearcă să îmbine două modele de succes într-unul singur.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO