Business Hi-Tech

Cu mama, fostul sot si actualul concubin pe Google Buzz. De ce a luat foc netul din cauza retelei sociale a Google

15.02.2010, 00:00 50

Dupa lansarea Buzz, Google, cel mai mare motor de cautare dinlume, a invatat ca lista persoanelor catre care un utilizator Gmailtrimite cel mai des mesaje e-mail nu este in mod obligatoriuaceeasi cu lista celor mai buni prieteni ai utilizatoruluirespectiv.

Ba chiar, mai degraba, lista persoanelor catre care au fosttrimise cele mai multe mesaje e-mail include un mix intre parteneride afaceri, iubiti si rude. Astfel ca includerea tuturor acestortipuri diferite de contacte la gramada in Google Buzz, intr-o listade "prieteni" creata automat de Google a creat iritare in randulutilizatorilor.

Acesta este unul dintre motivele pentru care utilizatoriifolosesc retele de socializare precum Facebook pentru prieteni siLinkedIn pentru contactele de la serviciu, si exclud anumitepersoane din cercurile sociale, chiar daca discuta foarte mult prine-mailuri cu ei.

Multi utilizatori s-au plans saptamana trecuta, la scurt timp dela lansarea de catre Google a Buzz, o tentativa de retea desocializare, cu care gigantul american doreste sa concurezeimpotriva Facebook sau Twitter, ca nu le este respectataintimitarea. Principala nemultumire a fost faptul ca Buzz creazaautomat cercuri de prieteni in baza celor mai frecvente contacte peGmail, iar asta duce la expunerea contactelor private aleutilizatorilor.

The New York Times scrie despre o femeie care are drept cele maifrecvente contacte pe mama sa si pe actualul prieten, care nu seinteleg intre ei. De asemenea, al treilea contact este fostul sausot. Prin intermediul Buzz, toti acestia au fost inclusi intr-ungrup, spre nemultumirea femeii.

Prin Buzz, care este inclus in serviciul de e-mail al Google,Gmail, utilzatorii au la dispozitie o noua functie, care le permitesa scrie scurte mesaje despre ceea ce fac - mesaje care vor puteafi vizualizate de cercul de prieteni al utilizatorului. Astfel ianastere un flux de notificari venite de la oamenii cu careutillizatorii intra in contact, asemanator celor ale retelelor desocializare.

In baza plangerilor utilizatorilor, Google a anuntat caintentioneaza sa lanseze Buzz in afara Gmail.

"Am luat in considerare lansarea Buzz pe langa varianta inclusain Gmail", a declarat Victoria Katsarou, purtatoare de cuvant aGoogle.

La sfarsitul saptamanii trecute, Google a adaugat Gmail ofunctie care permite inchiderea de catre utilizatori a Buzz.Potrivit companiei americane, peste 9 milioane de persoane auinceput sa utilizeze Buzz, dar in acelasi timp zeci de milioane aurenuntat la acest serviciu. Gmail are peste 176 de milioane deutilizatori la nivel mondial, fiind cel de-al treilea serviciu dee-mail folosit in lume, dupa cel al Microsoft si dupa Yahoo.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO