Business Hi-Tech

Cum a ajuns în 13 ani gigantul american Oracle pionierul centrelor de IT din România, de la 100 la peste 4.000 de oameni şi afaceri de 908 mil. lei. “Este o dezvoltare cu totul neaşteptată”

Autor: Adrian Seceleanu

02.06.2017, 00:07 4101

Gigantul american Oracle, unul dintre cei mai mari furnizori globali de software, echipamente şi servicii de IT, care a deschis în anul 2004 în Bucureşti primul centru de externalizare al unei multinaţionale IT de pe piaţa locală, fenomen ce a luat amploare şi încă este în desfăşurare, a ajuns anul trecut la un număr mediu de peste 3.600 de angajaţi, de aproape 31 de ori mai mulţi decât în anul de debut al acestei linii de business. Cu totul, Oracle avea deja înainte de finele anului trecut peste 4.000 de oameni pe plan local, cel mai mare număr de angajaţi al unei companii de IT. O parte dintre angajaţi sunt ai unor sub­contrac­tori, însă procentul acesta este unul redus, de până la 10% din numărul total de oameni.  Conform datelor Oracle, 38% din angajaţii din România sunt implicaţi în servicii tehnice, 20% în vânzări, 17% în zona financiară, iar 25% în alte segmente. Printre activităţile Oracle în România se numără şi producţia unor clipuri video de prezentare a unor produse, care sunt create de un depar­ta­ment cu un număr total de aproxi­mativ 200 de oameni, care acoperă diferite teh­no­logii.

Printre clienţii globali pentru care lucrează centrele din România ale Oracle se numără companii precum: Slovak Telekom, Ministerul Finanţelor din Emiratele Arabe Unite, Deniz Bank, PPSHP, Tamer, Atos, Capgemini sau British Telecom.

Dezvoltarea centrelor de servicii, cerce­tare şi dezvoltare din România ale Oracle a fost cu mult peste aşteptările iniţiale, forţând compania să închirieze noi spaţii de lucru, care să acomodeze evoluţia numărului de angajaţi.

„Este o dezvoltare cu totul neaşteptată“, spunea în noiembrie 2006 pentru ZF şeful de atunci al Oracle România, Ştefan Co­ja­nu, despre creşterea numărului de oameni de la 600 la 800 ca urmare a deschiderii unui nou centru de suport şi servicii pentru ope­raţiunile financiar-contabile din interiorul corporaţiei (Global Finance Support).

În perioada respectivă reprezentanţii Oracle au început de altfel să vorbească pentru prima oară despre posibilitatea ca numărul de angajaţi din România să devină unul de ordinul “miilor”.

Compania a trecut respectivul prag în 2007, şi a avut nevoie de alţi cinci ani pentru a îl depăşi pe următorul, de 2.000 de oameni, conform datelor publicate anterior de companie (şi care sunt diferite de numărul mediu de angajaţi raportat la Finanţe).

În 2015 Oracle a trecut şi de pragul de 3.000 de angajaţi, subsidiara din România consolidându-şi astfel rolul puternic jucat în cadrul gigantului american.

În România Oracle este implicată şi în dezvoltarea unora dintre cele mai sofisticate tehnologii ale grupului, explica Sorin Mîndruţescu în anul 2015 pentru ZF. „Aici se face programare de cod primar, printre alte lucruri. O companie ca Oracle, care nu are alte active decât drepturile de proprietate intelectuală, dezvoltă baze de date în România. Lăsăm deoparte serviciile avansate de suport pentru clienţi, că platforme, centre de date ale celor mai mari bănci din lume sunt întreţinute de la Bucureşti. Ideea că avem nişte copii care răspund la telefoane este eronată“.


În mandatul de CEO al lui Sorin Mîndruţescu (foto stânga), preluat în anul 2008 de la Ştefan Cojanu, Oracle a crescut de la 1.200 la peste 4.000 de oameni


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO