Business Hi-Tech

Cum s-a speriat Nike de ceasul inteligent de la Apple

Cum s-a speriat Nike de ceasul inteligent de la Apple

Autor: Octavian Calei

22.04.2014, 16:21 4295

Cursa pentru dominarea pieţei dispozitivelor mobile de purtat la mână - noul pariu al producătorilor de electronice- se confruntă cu piedici timpurii, chiar înainte ca un lider al segmentului să fie ales, scrie Financial Times.

Nike este exemplul cel mai recent oferit de jurnaliştii britanici, compania americană oferind semnale că e pe cale să renunţe la concurenţă, chiar înainte ca Apple să-şi lanseze "campionul" aşteptat de toată lumea din piaţă.

Nike ar putea să-şi retragă brăţara inteligentă FuelBand înainte de intrarea partenerului său, Apple, pe această piaţă cu un ceas care oferă funcţii în plus pe lângă cele adresate sportivilor. Potrivit portalului CNET, Nike a confirmat că îşi reduce personalul din departamentul digital şi nu promite lansarea unor noi brăţări, deşi spune că FuelBand rămâne o parte importantă a businessului companiei.

Gadgeturile similare Nike FuelBand – Fitbit şi Jawbone – măsoară distanţa parcursă de purtător, efortul depus şi calitatea somnului. Brăţările inteligente sunt considerate cea mai inovatoare tehnologie care ar putea urma smartphone-urilor. Intrarea Apple pe acest segment este aşteptată prin mult anticipatul iWatch, un device despre care unii sunt de părere că va acapara această piaţă cu uşurinţă.

Surse apropiate planurilor Nike spun că producătorul de articole de îmbrăcăminte sport se va concentra mai mult pe producerea de aplicaţii sport decât pe brăţara FuelBand, având în vedere că a reuşit să îşi clădească o comunitate online de 20 de milioane de persoane.

Decizia companiei este complicată de parteneriatul îndelungat pe care îl are cu Apple. Tim Cook, CEO-ul gigantului din Cupertino, face parte din board-ul Nike din 2005, iar în 2006 cele două companii au anunţat un parteneriat prin produsul Nike+iPod.

Strategia companiei şi-a schimbat direcţia şi după ce alţi competitori de pe piaţă au avut probleme. Fitbit a chemat recent înapoi milioane de brăţări Force după ce cumpărătorii s-au plâns că acestea cauzau iritaţie pe piele. În 2011, Jawbone a rechemat brăţările Up datorită unor probleme hardware.

Piaţa dispozitivelor de monitorizare a stilului de viaţă este încă la început şi are potenţial. Potrivit analiştilor de la IHS, aceasta va atinge 2,3 miliarde de dolari până în 2017 şi vânzări de peste 250 de milioane de brăţări în următorii 5 ani.

Un studiu realizat de NPD a arătat că Fitbit este lider la vânzările de brăţări inteligente din cadrul reţelei generale de retaileri iar Nike se află pe locul 3, într-o piaţă de 330 de milioane de dolari în SUA.

„Pentru ca dispozitivele purtate să devină un succes, consumatorii trebuie să găsească informaţii de valoare în datele oferite de acestea. Apple pregăteşte iPhone-ul pentru a deveni centrul acestui ecosistem al accesoriilor wearable”, a spus Ben Bajarin, analist de la Creative Strategies.

Mulţi analişti din piaţă au spus că relaţia de lungă durată dintre Apple şi Nike ar putea fi testată de competiţia care va apare între produsele lor.

Un purtător de cuvânt al Nike a spus că va schimba designul versiunii „SE” a brăţării, adăugând noi culori dar fără a aduce îmbunătăţiri pe partea de hardware.

„Pe măsură ce priorităţile departamentului Digital Sport evoluează, ne aşteptăm la schimbări în cadrul echipei şi va fi un mic număr de concedieri. Vom continua să îmbunătăţim aplicaţia Nike+ FuelBand, vom lansa variantele de culori METALUXE şi vom continua să vindem şi să oferim suport pentru Nike+ FuelBand SE în viitor”, a anunţat compania.

Decizia Nike ar putea evita un conflict similar apărut între Apple şi Google în urmă cu câţiva ani. Şeful Google de atunci, Eric Schmidt, a părăsit board-ul Apple în 2009 după ce sistemul de operare Android a intrat în competiţie cu iPhone-ul. Apple a ripostat prin renunţarea la soluţia de navigare a Google de pe toate dispozitivele sale.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO