Business Hi-Tech

De ce a rămas Google România fără şef doi ani: piaţa e mică, cu puţini manageri cu experienţă

De ce a rămas Google România fără şef doi ani: piaţa e mică, cu puţini manageri cu experienţă
10.08.2010, 23:48 47

Valoarea redusă a pieţei de publicitate online din România şinumărul redus de manageri profesionişti din industria onlinereprezintă, cel mai probabil, motivul care a determinat Google sănu îşi numească, după o căutare de doi ani, un nou director pentruoperaţiunile locale, spun pentru ZF doi dintre cei mai cunoscuţimanageri locali din industria internet.
"Faptul că Google nu şi-a găsit un country manager pentru Româniase explică pe de o parte prin ştacheta foarte ridicată a celor dela Google, iar pe de altă parte prin lipsa de profesionişti însectorul online românesc: deocamdată suntem o industrie condusă deantreprenori, nu am avut timp să dezvoltăm manageri profesionişti",spune Călin Fusu, directorul Neogen, una dintre cele mai maricompanii locale. "Google nu-şi doreşte un antreprenor, ci unmanager", a explicat Fusu.
"Cred că Google nici nu a ajuns la cine ar fi potrivit şi nici nueste hotărâtă să facă pasul decisiv ţinând cont de dimensiuneapieţei din România", a declarat şi Orlando Nicoară, directorulgeneral al Apropo Media, cel mai mare publisher online din România,cu afaceri de 3,1 mil. euro anul trecut. Nicoară estimează căafacerile Google în România pot fi estimate la cel puţin 3 mil.euro în 2009. Anunţurile Google pentru angajarea unui countrymanager în România au apărut atât pe secţiunea dedicată joburilor acompaniei americane, cât şi pe site-uri locale de recrutare,începând cu anul 2008, când postul a devenit vacant. RaduTudorache, fostul reprezentant al Google în România, lucrează acumpentru Romtelecom.
Perioada lungă în care a apărut anunţul de recrutare, fără capostul să fie ocupat, a generat inclusiv suspiciunea că anunţul nuar fi real.
Călin Fusu, care gestionează şi site-ul local de recrutareBestjobs, susţine însă că anunţul Google este real, iar americaniiau plătit pentru apariţia lui. Anunţul a fost postat pe 2 august,iar Google a plătit între 89 şi 299 de euro, potrivitreprezentanţilor BestJobs. Potrivit anunţului de angajare, cel careva primi job-ul se va ocupa de dezvoltarea operaţiunilor Google, devânzări şi marketing, dar şi de dezvoltarea strategiei companiei înRomânia. Candidatul trebuie să aibă experienţă în domeniulvânzărilor şi managementului şi să vorbească fluent engleza.
Gigantul online mai are trei anunţuri pe site-ul de recrutareBestjobs, pentru posturi în domeniul vânzărilor pentru sediul dinWroclaw în Polonia.
Reprezentanţii Google au precizat la începutul acestei săptămânipentru ZF că firma americană şi-ar putea deschide la un moment datun birou la Bucureşti, dar nu există în prezent o decizie clară înacest sens.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO