Business Hi-Tech

De ce preferă studiourile de filme să îşi promoveze întâi pe YouTube cele mai importante filme

De ce preferă studiourile de filme să îşi promoveze...

Autor: Octavian Calei

12.01.2014, 20:42 724

Dacă în urmă cu 3-4 ani studiourile de filme preferau să debuteze cu trailere pe platformele Yahoo şi Apple, acum producătorii de la Hollywood s-au orientat mai mult spre YouTube, în contextul creşterii impactului reţelelor sociale asupra marketingului, scrie The Warp.

Rich Raddon, co-fondatorul companiei veneţiene ZEFR, care ajută studiourile de filme să se promoveze pe YouTube, a descris mişcarea ca fiind „una dintre cele mai interesante lucruri din industrie despre care nimeni nu ştie”.

Vizionarea de trailere pe YouTube a crescut peste 100% în 2012 faţă de 2011, potrivit lui Angie Barrick, director al departamentului Industrie, Media şi Divertisment la Google, compania deţinătoare a celei mai mari platforme video. Anul trecut, site-ul youtube.com a avut peste 1 miliard de vizitatori unici.

„YouTube a devenit un vehicul mai important pentru publicarea de trailere datorită uşurinţei distribuirii în mediul online social”, a explicat un executiv din industria de marketing digitală.

YouTube oferă o reţea socială proprie, una dintre cele mai mari din lume. Prin intermediul platformei YouTube utilizatorii au posibilitatea de a distribui materialele video pe reţele sociale sau pe site-uri cu ajutorul funcţiei „embed”.

„Când postezi un link de pe YouTube către o platformă online este uşor să vezi cine îl foloseşte şi câte vizualizări are”, a spus Barrick.

Apple a avut întotdeauna avantajul calităţii şi îşi menţine imaginea unuia dintre cele mai respectate branduri de tehnologie din lume. Însă studiourile au început să manifeste interes faţă de YouTube după ce a fost introdusă  calitatea HD pentru filme.

„Chiar şi jucătorii din industrie care vroiau să rămână cu brandul cel mai prestigios au realizat că trebuie să pescuieşti acolo unde sunt peştii”, a spus Raddon.

Reţelele de socializare au forţat mâna studiourilor şi au întors situaţia în favoarea YouTube. Când un producător de filme publică un trailer pe site-urile Apple sau Yahoo, utilizatorii preiau materialul video şi îl distribuie pe YouTube înainte ca studiourile să apuce să le posteze pe canalele proprii ale site-ului. Acest lucru se traduce printr-un număr mai mare de vizualizări pentru trailerul distribuit de utilizatori deoarece va apărea primul în rezultatele unei căutări pe site.

Cu toate acestea, parte din studiourile de filme preferă să lanseze în continuare  trailere pe platformele Apple şi Yahoo. Doi executivi din industria filmelor au spus că Apple furnizează acelaşi număr de vizualizări ca YouTube şi că preferă platforma gigantului din Cupertino pentru filmele cu un potenţial scăzut pe reţelele de socializare.

Însă trailerele pentru filmele cu potenţial mare de a deveni virale au început să debuteze în număr tot mai mare pe YouTube unde creşterea are loc organic.

Trailerele care apar pe YouTube vor oferi un indiciu legat de viitorul succes al unui film, în termeni de încasări pentru studiori.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO