Business Hi-Tech

De ce să citiţi cartea despre Steve Jobs

De ce să citiţi cartea despre Steve Jobs

Autor: Adrian Seceleanu

13.06.2011, 23:58 3933

Cine s-a întrebat măcar o dată cum a ajuns Apple compania ITnumărul unu a lumii, de ce iPhone a venit pe piaţă într-un ambalajatât de simplu şi elegant care acum e copiat (ca şi smartphone-ulîn sine) de restul competitorilor ar trebui să-şi rezerve câtevaore pentru citi cartea lui Jay Elliot, o incursiune cu adevăratcaptivantă în istoria companiei americane.

Cartea întreţine magia din jurul charismaticului şef al Apple,dar nu uită să treacă în revistă nici eşecurile înregistrate de-alungul timpului de liderul Apple, cum sunt construcţia unei fabriciproprii pentru asamblarea computerelor - care avea nişte costuriexorbitante - sau dorinţa de a construi de la zero propriul harddisc etc.

Admiratorii fanatici ai brandului Apple şi ai lui Steve Jobs vorfi fascinaţi şi îşi vor explica, poate, iubirea necondiţionatăpentru iProdusele şi iServiciile firmei americane. Cei care nu vorsă audă de iPhone, iPad şi Mac vor găsi şi ei "muniţie" pentrunesfârşitele discuţii despre care produs e mai bun în lumea IT: celal Apple, al Google sau al Microsoft.

Între 15 şi 21 iunie, ZF va fi disponibil la chioşcuri împreună cu cartea „Steve Jobs - iLeadership pentru o nouă generaţie” la preţul de 15,9 lei.Dincolode unele detalii picante din viaţa unui lider excentric şiautoritar (Elliot relatează, de exemplu, cum Jobs îşi conduceaMercedesul cu muzica dată atât de tare încât trebuia să strige casă se înţeleagă cu el; sau că în anii care precedau lansarea"fenomenului" iPhone îşi studia uneori fascinat mâna în timpulşedinţelor de board ale Apple), cartea este pentru oamenii dinbusiness preţiosul jurnal al unui om care a stat ani de zile înapropierea liderului Apple.

Un manager care are el însuşi o carieră impresionantă în spateElliot a tras linie după experienţa sa lângă Jobs şi a pus pehârtie care sunt lucrurile pe care le-a făcut diferit faţă de alţiiliderul Apple pentru a face din compania născută într-un garaj ceamai mare firmă IT a lumii, cu produse şi servicii care sunt doriteşi în Bucureşti, şi în Shanghai sau New York.

Elliot nu e primul care descrie stilul aproape dictatorial allui Jobs în relaţia cu angajaţii, însă el pune informaţiile încontext, arătând şi preocuparea constantă a lui de a lucra mereu cucei mai buni oameni disponibili pe piaţă şi de a-i recompensa defiecare dată când reuşeau să ducă proiectele la bun sfârşit. Carteaarată cum Jobs a schimbat mereu oamenii din boardul Apple, aducândde fiecare dată când intra într-un domeniu nou cei mai buni experţisau lideri de business de pe acel segment.

Liderul Apple este obsedat de detalii şi de felul în carecli­enţii se raportează la produs. Ce vede clientul nostru cânddeschide cutia? Ce putem face să fie un rezultat cât mai bun - suntcâteva dintre întrebările cu care Jobs îşi "asasinează"colaboratorii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO