Business Hi-Tech

De ce vrea Apple să intre pe piaţa neprofitabilă a „plăţilor“ între prieteni de pe mobil?

De ce vrea Apple să intre pe piaţa neprofitabilă a...

Autor: Oana Stupinean

02.12.2015, 00:04 808
Apple, cea mai valoroasă com­panie din IT din lume, va intro­duce o nouă funcţie în serviciul său de plăţi Apple Pay, prin care le va permite utiliza­torilor să transfere bani către prieteni sau familie, însă analiştii spun că această măsură nu va aduce profit gigantului american, ci din contră, Apple ar putea pierde câte 75 de cenţi la multe dintre tranzacţii, scrie Bloomberg.

Operarea serviciilor de trans­fer al banilor este un proces costisitor pentru companie, iar gigantul Apple ar putea pierde bani la multe tranzacţii, potrivit companiei de consultanţă Crone Consulting.

Validarea unui cont nou şi conectarea la un card de debit îl vor costa pe gigantul american pes­te 75 de cenţi la fie­care tran­zacţie, potrivit compa­niei de con­sultanţă.

„Companiile nu generează venituri mari din plăţile utili­zatorilor către prie­te­nii sau rudele lor“, spune Will Stofega, analist la compania ame­ricană de research IDC.

Este probabil ca noua funcţie a sistemului Apple Pay să nu gene­re­ze profit, însă compania se va folosi de această me­todă pentru a creşte notorietatea servi­ciului Apple Pay în magazine.

Lansat acum un an, Apple Pay nu a înre­gis­trat notorietatea aşteptată de către reprezentanţii companiei.

Serviciul a fost folosit doar de către 2,7% din deţinătorii de iPhone pentru tranzacţiile de Black Friday din magazine, în scădere cu 2,2 procente faţă de anul trecut.

Între timp, Venmo, subsi­dia­ra serviciului de plăţi online PayPal, a procesat tranzacţii de pes­te 2 miliarde de dolari tri­mestrul trecut. De asemenea, Venmo are în plan extinderea ser­viciului către plăţile din magazine.

Noua trăsătură a serviciului Apple Pay care le va permite uti­li­zatorilor de iPhone să-şi trans­fe­re bani între ei va pu­tea du­bla utilizarea acestuia în 18 luni, po­trivit lui Ri­chard Crone, CEO al com­pa­niei de con­sultanţă Crone Con­sul­tig. Acesta ar putea fi un generator de venituri pentru gigan­tul american, care taxea­ză bancile pen­tru fiecare tranzacţie fă­cu­tă de co­nsu­matori în magazine.

„Apple speră să creas­că notorietatea ser­vi­ciului Apple Pay. Orice utili­zator de Apple Pay care doreşte să trimită bani către un prieten care nu foloseşte acest serviciu îl obligă pe acela să folosească Apple Pay. Este o aplicaţie vi­rală“, mai spune Crone.

Analiştii prevăd finalul fur­nizorilor de carduri bancare şi producătorilor de bancomate. Transferul de bani prin aplicaţii mobile ar putea reduce nevoia bancomatului. „Oamenii nu vor mai avea nevoie de bani cash, toate tranzacţiile se vor putea realiza online“, spune Matt Wil­cox, vicepreşedintele com­paniei Fiserv, furnizorul de tehnologie pentru servicii financiare.

Serviciul furnizat de gigantul american Apple Pay nu este încă disponibil în România.

Serviciile de plăţi online cele mai utilizate sunt PayPal şi subsidiara sa Venmo, însă în ulti­ma vreme tot mai mulţi com­petitori ca Google, Facebook şi Square ies la suprafaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO